Breitling Transocean vs. Tag Heuer Carrera

Medlem
19. sep. 2009
Hei,

Ser etter bursdagsgave til poden, og han ønsker seg ett klassiskt, enkelt ur. Rolex er ikke ønskelig. Har vært og kikket på TAG her i Norge, samt sett på Breitlings nye Transocean i Geneve. Selv synes jeg TAG Heuer Carrera er pent, og det har en veldig mye bedre pris enn Breitlingen. Specsene er tilnærmet like, og begge har "utenomhus" verk. Er det ikke slik at Breitling har fått litt dørvakt-stempel, eller er det bare meg? Synes selv Carreraen har en penere skive. Det frister også lite å betale ca 30tusen for ett ur med 2892 verk.... Da hadde jeg heller gått for Zenith.

Desverre tror jeg poden synes "Breitling er fetere", men siden jeg skal betale for gildet har jeg heldigvis litt å si.

Hva synes dere?

Mvh,
G.S

Uten tvil :)

2011-07-19132933.jpg

Utseendemessig lyser det "klassiker" av denne :D

Kronografen er pen, den også :)

2011-07-19151640.jpg

Det er ikke snakk om chrono. Det ville han ikke ha- ønsket "plain"...

For å være helt ærlig synes jeg ikke Breitlingen ser ut som et ur til 30 tusen. I tillegg er det fortsatt snakk om ett 2892 verk! Hva gjør denne dobbelt så dyr som Heueren?!? Navnet? Og da er iallfall jeg ute av dansen ;) Lite til overs for overprisede merker, og det er det som gnager meg litt angående dette Breitlinguret. Det virker bare som om man får så forbasket mye mer for pengene i Carreraen. Til 30 tusen hadde iallfall jeg valgt en UltraThin fra Zenith- synd det ikke er jeg som skal ha uret! :)

Jeg synes Transocean er litt for enkel for prisen. Da er er både Certina DS Automatic, Longines Conquest 40mm og Carreraen meget konkurransedyktige alternativer. Longines har et like godt justert verk som Breitlings cosc verk. I tillegg er den penere og koster nesten 1/3(!!) av Breitlingen. Carreraen er dritlekker og kostet også kun en fraksjon av Transocean. Certinaen er et vakkert ur i samme stil. Enklere. Men likefullt undervurdert i denne sammenhengen. Velg Carreraen, men ta også en rask titt på Longines Conquest 40mm (fåes med både hvit og svart skive). Lykke til!

Slik som feks denne dere har kikket på da? http://www.urverket.no/tag-heuer-carrera-black-dial-bracelet-p-236.html eller denne? http://www.urverket.no/tag-heuer-carrera-silver-dial-brown-leather-p-244.html

Disse klokken har jo da Tag Heuer Caliber 5 som er ETA 2824-2 med noe finish.. Breitlings Caliber 10 er jo som du nevner ETA 2892-A2 med breitlings modifisering og COSC sertifisering, og dette betaler man jo selvsakt noe mer for. Tag Heuer og Breitling er jo i utgangspuktet i ulike prisklasser/prestisjeklasser og B er vel der høyere enn Tag H, men hvor mye det skiller i finish/kvalitet på kasse, skive, visere, lenker/reim på disse modellene, i forhold til prisen, har jeg ikke helt kjennskap til...

Kan være mulig å se på Maurice Lacroix Pontos også, jeg fikk en som denne sist uke, og den ligger på 13950,- (kommer uten dag også og evt med lenke).

day/date: http://www.urverket.no/maurice-lacroix-pontos-black-dial-leather-p-10884.html

Det er nesten litt synd at det er disse to det står om.
Det er jo så mye annet fint der ute i denne prisklassen.

Av de to ville jeg nok gått for Breitlingen.

Frodo
Jeg synes Transocean er litt for enkel for prisen. Da er er både Certina DS Automatic, Longines Conquest 40mm og Carreraen meget konkurransedyktige alternativer

+1!

Og om man tar prisforskjellen til betraktning så er valget ennå lettere. For meg blir Breitling både kjedelig og gubbete i forhold Carreraen. Jeg er ikke noe stort fan av Tag Hauer, men her var det et lett valg for min del;)