Breitling

OEJ

Støttemedlem
Medlem
2. aug. 2009
Noen som kan hjelpe meg med on Breitling forhandler i Oslo området; evt Akershus? Gjerne noen erfaringer med evt forhandlere hvor man kan oppnå gode priser/er lettere å forhandle med. Har lyst på en Superocean heritage.

Mvh OEJ

Eneste forhandleren av Breitling i Oslo er Urmaker Bjerke. God service og ellers greit, men rabatt tror jeg du kan se laaaaangt etter. Nærmeste ellers blir på Lillestrøm (Jacobsen tror jeg) - hvor de har greit utvalg. Har ikke handlet der, kun tittet. De var i alle fall svært hyggelige og behjelpelige. Til slutt har du urmakers på sandvika storsenter (kommer ikke på hva han heter i farta), men de har i alle fall et utrolig bra utvalg med maaaaange forskjellige modeller inne. Har hørt rykter om at du kan få litt rabatt der om du kan prate for deg også ;)

Urmaker Bjerke i Prinsensgate i Oslo har det største utvalget av Breitling i Norge. Jeg har alltid fått topp service og "hyggelige" priser hos Bjerke, både i Karl Johans gate og i Prinsensgate.

Om du blir tilbudt en hyggelig pris, kommer veldig an på hvem du handler med og hvordan du oppfører deg. Kle deg ordentlig, uten å være overpyntet, vis en ekte entusiasme for klokker og bruk tid, besøk butikken flere ganger. Ikke oppfør deg som en bortkjemt pappagutt med mye penger.

Jeg har kjøpt to dyre klokker hos Bjerke, en Breitling og en Jaeger-leCoultre. Tilsammen fikk jeg 10000 kroner i rabatt uten å spørre om det! Når jeg kjøpte JLC'en, sa selgeren til meg: "Jeg er veldig glad for at du kjøper den klokken, da vet jeg at den blir tatt godt vare på."

deBalzac skrev:
Urmaker Bjerke i Prinsensgate i Oslo har det største utvalget av Breitling i Norge. Jeg har alltid fått topp service og "hyggelige" priser hos Bjerke, både i Karl Johans gate og i Prinsensgate.

Om du blir tilbudt en hyggelig pris, kommer veldig an på hvem du handler med og hvordan du oppfører deg. Kle deg ordentlig, uten å være overpyntet, vis en ekte entusiasme for klokker og bruk tid, besøk butikken flere ganger. Ikke oppfør deg som en bortkjemt pappagutt med mye penger.

Jeg har kjøpt to dyre klokker hos Bjerke, en Breitling og en Jaeger-leCoultre. Tilsammen fikk jeg 10000 kroner i rabatt uten å spørre om det! Når jeg kjøpte JLC'en, sa selgeren til meg: "Jeg er veldig glad for at du kjøper den klokken, da vet jeg at den blir tatt godt vare på."

Utrolig hvor forskjellig det kan være. Var inne hos Urmaker Bjerke i Bergen for 2 år siden for å kjøpe en Breitling Chronomat. Der fortalte damen bak disken at Urmaker Bjerke ikke ga rabatter, men jeg fikk til gjengjeld desto bedre service hos dem. Det vil si, en slags "rabatt" kunne hun gi, jeg kunne få en kulepenn på kjøpet. Jeg fortalte henne at jeg faktisk hadde flere kulepenner hjemme og forlot butikken. Deretter tok jeg turen til Haugesund og Lervik Ur. Der ble det både klokke og rabatt pluss en lang og hyggelig klokkeprat, og det siste vil jeg faktisk heller ha med på kjøpet enn en kulepenn fra en salgsdame uten den store kunnskapen.

Offisiell politikk hos Bjerke er nok å ikke gi rabatt, men avhengig av hvem du handler med, hvillken klokke du er interessert i og hvordan du oppfører deg, er det mulig å bli tilbudt en hyggelig pris.

Når jeg kjøpte Breitlingen min for ni år siden, hadde jeg brukt tre måneder på å finne den riktige klokken, jeg viste ikke hva jeg egentlig lette etter, budsjettet mitt var kr 10000 - 12000, og jeg ville ha en klassisk og tidløs klokke. Jeg var hos flere urmakere i Oslo og fikk topp service alle stedene.

Når jeg var hos Bjerke i Prinsensgate for 3. gang, så jeg på Omega deVille, Heuer Carrera GMT og en klassisk modell fra Bulgari. Butikksjefen sa at hun hadde en klokke som passet for meg, og hentet en Breitling Premier fra safen. Jeg fikk beskjed om å ikke se på prisen. "Hvis du liker den, skal du få den til en hyggelig pris." Breitling Premier er en retromodell som ble laget i 1998 og 1999, Bjerke hadde bare kjøpt inn ett eksemplar som hadde ligget i butikken et år og ventet på den rette eieren. Listeprisen var ca kr 17000 med rem, hyggelig pris ble kr 13500.

To måneder senere dro jeg igjen til Bjerke og spurte om prisen på lenke til Breitling Premier. Urmakeren som var i butikken fant prisen, kr 8000, butikksjefen var også der, hun begynte å lete litt, fant en 20 mm Navitimer lenke og ba urmakeren om å sette lenken på klokken min for å se hvordan det ble. Hun sa at 20 mm lenken bare passet til min klokke, de andre Navitimermodellene bruker 22 mm, og tilbød meg lenken til selvkostpris!!! 40% avslag!

L1000296.jpg

deBalzac skrev:
Offisiell politikk hos Bjerke er nok å ikke gi rabatt, men avhengig av hvem du handler med, hvillken klokke du er interessert i og hvordan du oppfører deg, er det mulig å bli tilbudt en hyggelig pris.

Ikke verst deBalzac, du har gjort noen virkelig gode kjøp der. Kanskje jeg rett og slett har et så usporstlig utseende og er så usympatisk at damen på Bjerke ikke under noen omstendighet ville gi meg rabatt :mrgreen:. Nå har jeg faktisk fått rabatt hos Bjerke i Bergen tidligere. I 1998 kjøpte jeg to Raymond Weil-klokker samtidig og fikk 10% avslag , ikke noe imponerende selvfølgelig, spesielt ikke siden nærmeste RW-forhandler lå 75 meter lenger bort i gaten. Må vel bare innse at jeg ikke er den beste til å prute. Kunne likevel vært artig å høre hvilke erfaringer andre har med Bjerke i Bergen.