Offisiell politikk hos Bjerke er nok å ikke gi rabatt, men avhengig av hvem du handler med, hvillken klokke du er interessert i og hvordan du oppfører deg, er det mulig å bli tilbudt en hyggelig pris.
Når jeg kjøpte Breitlingen min for ni år siden, hadde jeg brukt tre måneder på å finne den riktige klokken, jeg viste ikke hva jeg egentlig lette etter, budsjettet mitt var kr 10000 - 12000, og jeg ville ha en klassisk og tidløs klokke. Jeg var hos flere urmakere i Oslo og fikk topp service alle stedene.
Når jeg var hos Bjerke i Prinsensgate for 3. gang, så jeg på Omega deVille, Heuer Carrera GMT og en klassisk modell fra Bulgari. Butikksjefen sa at hun hadde en klokke som passet for meg, og hentet en Breitling Premier fra safen. Jeg fikk beskjed om å ikke se på prisen. "Hvis du liker den, skal du få den til en hyggelig pris." Breitling Premier er en retromodell som ble laget i 1998 og 1999, Bjerke hadde bare kjøpt inn ett eksemplar som hadde ligget i butikken et år og ventet på den rette eieren. Listeprisen var ca kr 17000 med rem, hyggelig pris ble kr 13500.
To måneder senere dro jeg igjen til Bjerke og spurte om prisen på lenke til Breitling Premier. Urmakeren som var i butikken fant prisen, kr 8000, butikksjefen var også der, hun begynte å lete litt, fant en 20 mm Navitimer lenke og ba urmakeren om å sette lenken på klokken min for å se hvordan det ble. Hun sa at 20 mm lenken bare passet til min klokke, de andre Navitimermodellene bruker 22 mm, og tilbød meg lenken til selvkostpris!!! 40% avslag!