Breitlings nye policy

J

jayeff

Guest
Det har kommet meg for øret at Breitling skal innføre en ny policy overfor sine AD'er.

Fra nå av kan ikke de forskjellige AD'ene selv bestemme hvilke klokker de skal ta inn i butikken for å ha på utstilling. Det er Breitling som bestemmer hvilke klokker som skal stilles ut, både modellnr, farge på skive, rem/lenke, etc. Det skal, etter sigende, bli uniformt for alle butikker, dvs. at alle butikkene skal ha nøyaktig de samme klokkene inne til en hver tid. Dette gjelder ikke bare butikkene i Norge.

Selvfølgelig kan butikkene bestille inn klokker som kunder skal kjøpe, men hva synes vi om at det ikke lenger skal kunne være noen variasjon i utvalget hos de forskjellige AD'er?

Skal jeg være helt ærlig synes jeg det høres ut som en dårlig/kjedelig løsning! På en annen side kan jeg se det fra Breitling sin side; de vil ha et likt utvalg hos alle sine AD, slik at publikum får en lik opplevelse av utvalget hos AD.

For oss klokkenerder er dette uheldig da vi kunn får sett det utvalget alle andre gjør, utenom å kunne se/prøve andre varianter enn standar hyllevarer. Og skal man da se prøve noe annet "må" man kjøpe.. En dårlig løsning i mine øyne, og kanske en dårlig løsning for de AD' ene som vanligvis har et større og mer variert utvalg, enn mange Breitling forhandlere..

Samtidig forsvinner også gleden av å reise til utlandet og besøke en AD der; de har jo akkurat de samme klokkene som han på hjørnet hjemme...

Samtidig forsvinner også gleden av å reise til utlandet og besøke en AD der; de har jo akkurat de samme klokkene som han på hjørnet hjemme...

Helt enig, det er en duste politikk! Er jo også en del ulikt hva man selger av modeller og materialvalg rundt om..

Vet du om det er trolig at de kommer til å ha litt ulikt utvalg i ulike områder.. Feks at Breitling bestemmer at det skal være sånn og sånn i feks Norden, men at det blir et annet utvalg i feks U.A.E ?

...
Vet du om det er trolig at de kommer til å ha litt ulikt utvalg i ulike områder.. Feks at Breitling bestemmer at det skal være sånn og sånn i feks Norden, men at det blir et annet utvalg i feks U.A.E ?

Det kjenner jeg ikke til. Antar at de selger en del mer helgull der nede, så det ville jo vært håpløst om utvalget var det samme som i Norge.

Er enig i at det høres kjedelig ut.

Samtidig tror jeg det finnes en realpolitisk årsak som både er gjennomtenkt og rasjonell.

Men kjedelig

Det kjenner jeg ikke til. Antar at de selger en del mer helgull der nede, så det ville jo vært håpløst om utvalget var det samme som i Norge.

Håper for all del det blir ulikt i de ulike delene av verden. Ellers blir det nok vanskeligere å kvitte seg med mange helgull modeller for norsk AD enn feks arabisk..

Igjenn må jeg bare si dette virker som en noe snodig løsning av Breitling for deres salgskanaler..

Hva mener dine kilder om løsningen? Er det "konfidensielt" får du bare skippe å svare på akkurat det;)

Min kilde synes at det er håpløst... Enkelt og greit.

Regnet egentlig med det, og jeg forstår dem godt!!

Regner med dette gjelder flere, og det blir spennende å se hva dette fører med seg fremmover! Skal ikke se bort i fra at noen AD'er ikke kan være med på dette over litt tid..

Regnet egentlig med det, og jeg forstår at dem godt!!

Regner med dette gjelder flere, og det blir spennende å se hva dette fører med seg fremmover! Skal ikke se bort i fra at noen AD'er ikke kan være med på dette over litt tid..

Problemet er at Breitling selger ganske godt. Derfor er det nok få butikker som ønsker å si fra seg forhandlerstatus.

Men, det skal bli spennende å se hva dette har å si for salget i tiden fremover. Jeg fikk ikke med meg akkurat når det skal innføres, men den tid, den sorg.

Enig i at dette er en dårlig løsning, men litt typisk sveitsisk (små fascister hele gjengen ;) )

Selvbildet hos breitlings markedsavdelingen er nok litt for godt, og selv om de helt klart har best statistikk på hva som selger her og der syns jeg det er ganske usmakelig ovenfor forhandler og kunden å kategoriserer oss i boksen "menneske".

Klokker og smak er en personlig ting og forhandleren er for meg ett mellomleddet som har en viktig del i denne kommunikasjonen. Mine 0.02 daler...

Hvilke modeller har de tenkt å stille ut? Submariner ;)

Enig i at dette er en dårlig løsning, men litt typisk sveitsisk (små fascister hele gjengen ;) )

Selvbildet hos breitlings markedsavdelingen er nok litt for godt, og selv om de helt klart har best statistikk på hva som selger her og der syns jeg det er ganske usmakelig ovenfor forhandler og kunden å kategoriserer oss i boksen "menneske".

Klokker og smak er en personlig ting og forhandleren er for meg ett mellomleddet som har en viktig del i denne kommunikasjonen. Mine 0.02 daler...

Hvilke modeller har de tenkt å stille ut? Submariner ;)

+11. Om dette stemmer så skal det bli veldig interessant å se hvilke modeller som blir Breitlings ansikt utad.