Bremont MB1

Medlem
15. juli 2013
Sted
Oslo
Bremont lager en klokke som heter MB1, Martin Baker 1. Nesten den samme som MB2, men MB1 selges kun til de som har skutt seg ut av et fly med et Martin Baker utskytnings-sete. På baksiden blir det da gravert inn "Martin Baker Tie Club" nummer, samt 8 selvvalgte tegn. MB1 koster ca 2000£ isf 3600£ for MB2. Mellomlegget betales av Martin Baker. Martin Baker er de som lager utskytnings-seter til vestlige militære fly som trenger det.

Jeg har muligheten til å få tak i en MB1, ny, med selvvalgt inngravering, fra en norsk utskytning på 60- tallet. Er denne klokken verd 2000£, eller er dette bare en hype fra et engelsk klokkemerke som kun er ute etter å markedsføre seg selv med middelmådige produkter til en for høy pris?

http://wornandwound.com/2014/05/07/bremont-mbii-review/

Jeg hadde definitivt gjort det dersom jeg hadde hatt muligheten til å realisere en slik.
Jeg kjenner ikke til Bremont sånn kvalitetsmessig, men utifra det jeg har lest og hørt er dette klokker laget for å tåle en trøkk både under og over vann.

De aller fleste klokkemerker av litt kvalitet får jo aldri dårlig kritikk av klokkesidene. Industrien er myntet på at alt er bedre. Da må man heller høre på hvermansen på forskjellige forum. Bremont har et lite rykte på seg for å hause opp merket sitt, men det er de jo definitivt ikke alene om. MB2 er for oss vanlige, men så er det lagd MB1,5 i 20 eksemplarer og MB2/TWG i 30. Hadde det vært et stort og anerkjent merke, så kanskje, men jeg får litt inntrykk av at dette blir gjort bare for å skvise en sitron som kanskje allikevel er inntørket. 25000,- for en klokke uten inhouse urverk, ETA 2836-2, er uansett mye, eller?

De aller fleste klokkemerker av litt kvalitet får jo aldri dårlig kritikk av klokkesidene. Industrien er myntet på at alt er bedre. Da må man heller høre på hvermansen på forskjellige forum. Bremont har et lite rykte på seg for å hause opp merket sitt, men det er de jo definitivt ikke alene om. MB2 er for oss vanlige, men så er det lagd MB1,5 i 20 eksemplarer og MB2/TWG i 30. Hadde det vært et stort og anerkjent merke, så kanskje, men jeg får litt inntrykk av at dette blir gjort bare for å skvise en sitron som kanskje allikevel er inntørket. 25000,- for en klokke uten inhouse urverk, ETA 2836-2, er uansett mye, eller?

Tja, IWC tar 60k for Ingenieur, som kjører ETA 2892. Tudor Black Bay vaker vel også rundt 25k for ETA-2824.

Joda, sant det. Men IWC og Tudor har kanskje litt mer kredd enn Bremont. Ikke lett å vurdere pris mot verdi om klokker :)

Den som har mest "street-cred" er ikke bestandig den som har mest tatoveringer...
Bremont er sponsert av mange kjente folk: Liksom "eksklusive" sports klokke med en vri... Mye show-biz tull.
En soda med mye bobler: Ingen Champagne...
Mange klokker tåler så mye som Bremont uten å bli super-kjent.
Bremont har ingen eksklusivitet angående militærkontrakter.

• Liker
Reaksjoner: Petrus
Den som har mest "street-cred" er ikke bestandig den som har mest tatoveringer...
Bremont er sponsert av mange kjente folk: Liksom "eksklusive" sports klokke med en vri... Mye show-biz tull.
En soda med mye bobler: Ingen Champagne...
Mange klokker tåler så mye som Bremont uten å bli super-kjent.
Bremont har ingen eksklusivitet angående militærkontrakter.
Riktig. Jeg prøver å finne ut er om det er noe verdi i å kjøpe MB1, skreddersydd for min far faktisk, selv om det er et kraftig avslag fra £3600 til £2000. Setter pris på alle betraktninger :)

Riktig. Jeg prøver å finne ut er om det er noe verdi i å kjøpe MB1, skreddersydd for min far faktisk, selv om det er et kraftig avslag fra £3600 til £2000. Setter pris på alle betraktninger :)

£2000 + moms blir dyrt for en klokke som huser et 150£ urverk som kjøpes overalt...

De £2000 er med UK 17% vat, så da blir det vel £2000 + 8% (25-17), ca £2160. Mye penger uansett. MB1 er jo en klokke man vel egentlig ikke skal bruke såfremt man ikke har hengt i skjermen, men det er jo de som har MB1 allikevel uten å bli hengt av den grunn. Å selge en MB1 innen kort tid for å tjene penger på den, tror jeg Bremont og kanskje og Martin Baker (og gjerne flere) kanskje ikke ville være så glade for. Jeg tror vel heller ikke at det første en som har skutt seg ut i en Martin Baker gjør er å ringe Bremont for å få kjøpt en MB1 til redusert pris for å flashe den den overfor sine kollegaer. Jeg tror og at de påkjenninger menneskekroppen klarer å bli utsatt for, ja det klarer de fleste klokker og. I hvertfall de man skulle ha på armen mens man surrer rundt der oppe. så fremt jeg ikke finner noen vektige argumenter for å kjøpe denne, så blir det vel med tanken :)

De £2000 er med UK 17% vat, så da blir det vel £2000 + 8% (25-17), ca £2160. Mye penger uansett. MB1 er jo en klokke man vel egentlig ikke skal bruke såfremt man ikke har hengt i skjermen, men det er jo de som har MB1 allikevel uten å bli hengt av den grunn. Å selge en MB1 innen kort tid for å tjene penger på den, tror jeg Bremont og kanskje og Martin Baker (og gjerne flere) kanskje ikke ville være så glade for. Jeg tror vel heller ikke at det første en som har skutt seg ut i en Martin Baker gjør er å ringe Bremont for å få kjøpt en MB1 til redusert pris for å flashe den den overfor sine kollegaer. Jeg tror og at de påkjenninger menneskekroppen klarer å bli utsatt for, ja det klarer de fleste klokker og. I hvertfall de man skulle ha på armen mens man surrer rundt der oppe. så fremt jeg ikke finner noen vektige argumenter for å kjøpe denne, så blir det vel med tanken :)

Du er bedre ut med en Speedmaster Professional.

Jeg syns både klokken og historien rundt er kul og ville uten å nøle kjøpt den. Herregud da mann, finnes ikke mye kulere ting å gi videre enn en klokke med en slik tilhørende historie.

Jag har en Alt1-P och jag har upplevt den som mer "tålig" än andra "tool"-klockor jag haft tidigare som tex Sinn (har fortfarande Sinn och diggar dem också). Min Alt1-p är på sjunde året i rotation utan att jag lyckats ge den en så mycket som en enda liten repa. Designen på kassen är ju också något helt eget och i mina ögon är den väldigt cool. Jag köper argumentet med att de är duktiga på att betalt för sina produkter men om jag hade haft samma möjlighet som du har nu hade jag slagit till direkt. Kan inte tänka mig att du ångrar om du köper den, men misstänker att det finns en möjlighet för att ångra att man inte slår till på ett sådant unikt erbjudande. Om du går för den hoppas jag du lägger ut lite schyssta bilder.

• Liker
Reaksjoner: Petrus