Bronse kasser ?

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Jeg lurer på hvilke ur dere ville valgt av de som blir tilbudt i bronse? Sitter funderer over at jeg faktisk trenger et seile-beater og siden jeg har trebåt så er jo bronse litt fiffig.

Men så er det noen som mener at det lukter forferdelig... og slike ting. Hva er fordelen/ulempene med bronse, og hvilke ur med automatikkverk vil dere tipse meg om?

Skal som sagt være en beater... gjerne dykkerur.. men om noen vet om noe med tackymetre så er jo det festlig og.

Håper på noen kule forslag.

Syns HSD er ganske tøff i bronse, ser ut som den får en fin patina etterhvert. Men er jo utsolgt for lenge siden

IMG_4554m-1.jpg

Så det ChristianN, men den tråden døde litt.. jeg burde kansje bare brukt tråden din...
Uansett, da er vi to med samme ønske. Er jo mange bronseaktige greier, men det meste er skvip.. Hvordan er bronse i hardhet? ripehelvette, eller ?

Om du ser på gammel og velbrukt bronse synes jeg personlig det bare blir bedre og bedre med patina og riper og kos.

Lysten på en bronseklokke er ikke mindre, men har ikke funnet innertieren enda i hvert fall.

Kommer litt an på budsjett, Anonimo har et par modeller (sikkert utsolgt nye, men ligger et par på ebay), ellers har du også Gerald Genta som har en :)

Panerai submersible i bronse er ganske fin :)

Og jeg liker egentlig ikke submersible...

Men Bronzo blir neppe enkel å få tak i... Lange ventelister og Bjerke er kun lovet én. Siden det er en special skal det bli spennende å se hvordan prisen på denne blir i annenhåndsmarkedet...

Så på den når preorder var mulig, men 44mm er strengt tatt større enn hva jeg liker på armen :(. Personlig ble det nesten en smell med den med brun skive av de der ;).

Nesten så jeg angrer litt på at det ikke ble noe av men...

Bronse og maks 42mm så har de meg som kunde, hvem nå enn som måtte finne på å lage noe slikt i min prisklasse!

Alltid vanskelig å si egentlig, men tror neppe jeg ville brukt rolex penger på dette så panerai og co er utelukket for min del.

Den morray saken var jo ganske ok priset feks.