Her er saken;
Hadde gjort en avtale med kjøper om salg av ur f2f.
Kjøper møtte ikke opp som avtalt. Kom med en rekke unnskyldninger etc.
Tilslutt møtte jeg kjøper, som "desverre" ikke hadde så mye kontanter tilgjengelig (noe som er legitimt),
så vi, Kjøper og selger (meg i dette tilfellet) skrev kjøpskontrakt på at sum Xx.xxx skulle betales via nettbank til selger (meg) og uret skulle overleveres til kjøper f2f ved mottatt betaling.
I mellomtiden takket jeg nei til andre bud, avslo tilbud da klokken var å regne som solgt.
Etter et par dager var pengene ikke kommet inn.
Selger skyldte på at det "tok tid" siden det var fra Nordea til DNB..
Jeg spurte om betalings bekreftelse, noe selger skulle fremskaffe. (har ikke skjedd)
Pratet med kjøper for ett par dager siden.. Han hadde en rekke latterlige unnskyldinger, og mente stanhaftig at pemger var overført.
Men nå, svarer ikke kjøper på telefon, Mail eller meldinger.
(kjøper har her på forumet klagd over at han er blitt lurt av andre selgere tidligere)
Hva skal man gjøre?!?
Annmelde kjøper for brudd på kjøpskontrakt?
Statuere ett eksempel og gå til sak i forliksrådet?
Jeg har sett meg lut lei av tullete kjøpere, og nå vil jeg egentlig "ta afære" og vise at det går ikke ann å holde på sånn..
Som dokumentasjon har jeg;
Kjøpskontrakt
bilde av vedkommendes legitimasjon
Bilde av kjøpskontrakt og legitimasjon sammen
Tekstmeldinger på at det er betalt
Tekstmeldinger med en rekke unnskyldninger
All kontakt info på kjøper
WHAT TO DO?????
Hadde gjort en avtale med kjøper om salg av ur f2f.
Kjøper møtte ikke opp som avtalt. Kom med en rekke unnskyldninger etc.
Tilslutt møtte jeg kjøper, som "desverre" ikke hadde så mye kontanter tilgjengelig (noe som er legitimt),
så vi, Kjøper og selger (meg i dette tilfellet) skrev kjøpskontrakt på at sum Xx.xxx skulle betales via nettbank til selger (meg) og uret skulle overleveres til kjøper f2f ved mottatt betaling.
I mellomtiden takket jeg nei til andre bud, avslo tilbud da klokken var å regne som solgt.
Etter et par dager var pengene ikke kommet inn.
Selger skyldte på at det "tok tid" siden det var fra Nordea til DNB..
Jeg spurte om betalings bekreftelse, noe selger skulle fremskaffe. (har ikke skjedd)
Pratet med kjøper for ett par dager siden.. Han hadde en rekke latterlige unnskyldinger, og mente stanhaftig at pemger var overført.
Men nå, svarer ikke kjøper på telefon, Mail eller meldinger.
(kjøper har her på forumet klagd over at han er blitt lurt av andre selgere tidligere)
Hva skal man gjøre?!?
Annmelde kjøper for brudd på kjøpskontrakt?
Statuere ett eksempel og gå til sak i forliksrådet?
Jeg har sett meg lut lei av tullete kjøpere, og nå vil jeg egentlig "ta afære" og vise at det går ikke ann å holde på sånn..
Som dokumentasjon har jeg;
Kjøpskontrakt
bilde av vedkommendes legitimasjon
Bilde av kjøpskontrakt og legitimasjon sammen
Tekstmeldinger på at det er betalt
Tekstmeldinger med en rekke unnskyldninger
All kontakt info på kjøper
WHAT TO DO?????