Bruke Eurobonuspoeng

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Nå er det et par år siden sist jeg brukte noen Eurobonus poeng, den gang var dette lekende lett.

Nå har jeg en del poeng, som jeg ønsker å bruke på en lang weekend.
Dette er jo klin umulig!:mad:
Uansett hvilken helg jeg velger opp til et 1/2 år frem i tid, så finnes det enten ikke flybilletter - eller noe tilgjengelig hotell i aktuelle byer.
Det virker som om SAS har en strategi på å hindre folk i å få brukt noen poeng - annet enn på "Dalahester" og annet søppel i nettbutikken deres?:mad:

..Eller er det jeg som er skikkelig teit og trenger noen gode booking tips, fra sonens mer erfarne bonus surfere?;)

Har samme erfaring....Har gått mer og mer over til Norwegian på jobbreiser.

Når det kommer til flybilletter pleier jeg å få et bedre utvalg når jeg velger alternativet der man kan betale med poeng + penger. Hvis jeg ikke tar helt feil får du da opp flere alternativer og du kan likevel velge å betale nesten hele beløpet med eurobonuspoeng.

• Liker
Reaksjoner: Tommen
Synes ikke det er er stort problem jeg. Finner stort sett billetter om jeg er litt fleksibel på dato og tidspunkt. Brukte nettopp poeng på ferie for hele familien i juli til Kroatia. Det bestilte jeg kun en drøy uke før avreise. Min erfaring er at kapasitetsutfordringer ofte er rundt helligdager.

Lurer mest på strategien bak produktbutikken deres, den er helt håpløs. Dyr og rar. Rensekost til grillen for en uhorvelig mengde poeng, for ikke å snakke om den nevnte Dalahesten:mad::confused:

Fant ut at ved å ringe 05400 å bestille der, så var mulighetene noe bedre, men de er allikevel meget begrenset:(
Skjønner nå at det er ganske dustete å spare opp poeng ved å velge SAS med "poeng jakt" som motivasjon.
Norwegian er jo mye bedre på dette, siden du ved betaling/utsjekk kan velge om du vil betale eller bruke poeng.

Fant ut at ved å ringe 05400 å bestille der, så var mulighetene noe bedre, men de er allikevel meget begrenset:(
Skjønner nå at det er ganske dustete å spare opp poeng ved å velge SAS med "poeng jakt" som motivasjon.
Norwegian er jo mye bedre på dette, siden du ved betaling/utsjekk kan velge om du vil betale eller bruke poeng.

Ser absolutt at Norewgian har et mer fleksibelt system for uttak av poeng. Problemstillingen der er st du aldri er helt sikker på når og hvordan du kommer deg hjem :p

Null stress å bruke disse poengene. Du må bare vite hvilke kanaler du må søke gjennom. Jeg har hentet mye gode tips fra https://insideflyer.no (Er mulig det er regelbrudd å henvise til andre forumer, i så fall kan moderator slette denne posten)

Norwegian er et selskap som er avhengig av at folk skal droppe å ha ferie for å få hjulene til å gå rundt. Med folk mener jeg Piloter.
I tillegg fikk jeg en oppmerksomhet på facebook her om dagen der det ble korrekt påpekt at norwegianflyene faktisk ser ut som en tampong. Jeg mistenker deg for å være en som liker å "travel in style" så dette er uholdbart.

Fra fleip til fakta, det beste du kan bruke poengene på er oppgraderinger. Kjøp rimeligste billett på langdistanse, oppgrader til plus eller business og få en komfortabel tur. Om man ikke har status vil også disse bilettene gi loungetilgang og andre goder.

helt riktig som @Entropy sier. Poengene må brukes på oppgraderinger, evt ved bruk av "companion ticket" om du har AmEx kortet.
Jeg har oppgradert til business t/r New York, samt booket en del reiser vha Eurobonus Poeng. Ingen garanti for at det er ledige plasser, men jeg har ikke støtt på for mange problemer. Det er klart at det er lettere om man reiser en random weekend, enn f.eks når det er felles ferie.
SAS er forøvrig mye bedre enn Norwegian:rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: TomB
Jeg er pro SAS etter at Norwegian gjentatte ganger har gått på smeller. Jeg har bestilt flere Eurobonusreiser og kan ikke si at jeg har opplevd problemer med dette. Hvis ikke SAS benyttes går det åt skogen med de.

Skal du bruke Eurobonus poeng så bør de brukes med SAS og Star Alliance. Da slipper du unna høye seteavgifter og mellomlandinger. Har selv bestilt bonusreise til Miami på Business med familien på 4 direkte fra Oslo nå i oktober med SAS. Fikk også direkte til New York med dama i februar på Business i februar med SAS. Bruker companion ticket på begge reisene.
Mitt tips er å følge med støtt og stadig inne på SAS nettsidene, legges ut bonusbilletter med ugjevne melllomrom.

Jeg skulle bestille billetter til New York med poeng her om dagen.
200.000 poeng for 2 pers på business.
Måtte til slutt gi opp. Fant ingen datoer som passet.
Og jeg søkte laaaangt frem i tid.

Jeg skulle bestille billetter til New York med poeng her om dagen.
200.000 poeng for 2 pers på business.
Måtte til slutt gi opp. Fant ingen datoer som passet.
Og jeg søkte laaaangt frem i tid.
Standard poeng pris i C klasse er 50000 poeng per person per leg, så 200000 poeng er riktig. For at dette skal være lønnsomt, må du bruke din CT( companion ticket)

Standard poeng pris i C klasse er 50000 poeng per person per leg, så 200000 poeng er riktig. For at dette skal være lønnsomt, må du bruke din CT( companion ticket)

Ettersom DNB innførte 20% bonusopptjening på sine MasterCard, sa jeg opp AmEx-kortet.
Da forsvant også CTene jeg hadde.
Hvor mange poeng det koster, betyr ikke allverdens for meg. Jeg bruker poengene så sjeldent, at jeg like gjerne kunne kjøpt nevnte Dalahest i julegave til hele familien.
Problemet er å finne ledige bonus-billetter