Bruke smalere/mindre springbar?

Medlem
13. april 2014
Hei, tok av lenka på klokka mi for første gang i dag for å teste en nyinnkjøpt nato-reim, men da jeg skulle tilbake på lenke igjen brukte jeg sikkert 2 timer og en god porsjon med skraper for å den på igjen.

Skal det være så vanskelig eller er det min teknikk som er håpløs. Kan jeg løse dette ved å kjøpe løsere "springbars" eller mindre størrelse?

Hadde håpet på å skrifte frem og tilbake mellom nato og lenke, men orker ikke 2 timer hver gang og utallige gloser ;)

Brukte en slik Bergeon-verktøy

Dette et nok litt øvelse gjør mester tenker jeg. Mye god info på YouTube og teip på lugsene vil beskytte mot riper. Good luck!

Høres veldig skummelt ut å bruke smalere springbars. Bedre med litt jobb enn mistet klokke.

Teknikken kommer seg nok etterhvert og sett litt maskeringstape på lugsene mens du trener så blir det ikke riper:D

Som flere her sier, teknikken kommer seg. Litt knot er det dog fortsatt for min del, etter mange lenkeskift.

Alternativt kan du jo slå til på denne (jeg innbiller meg at prisen er god, men det er fortsatt en del penger for noe som greit kan gjøres billigere).