Brukte klokker i New York

Medlem
5. jan. 2010
Skal over til USA i løpet av sommeren og lurer på om det er noen som har erfaringer med å kjøpe brukte klokker i New York, eventuelle second hand dealere? Eller amerikanske forum med seriøse selgere? Er det noe særlig penger å spare?
Noe man bør være spesielt obs på mtp kjøp i utlandet?

Tenker mest på klokker som Rolex Submariner, Sea Dweller, Panerai osv....

Er det andre ting du mener jeg bør vite om så takker jeg for svar!!!

Diamond district på 47th street. Masse rolex og annet og nye å spare på spes ved lav dollar. Spør om det følger m papirer....og momsen inn til Norge :)

Jeg har kjøpt 2 Rolex av en som heter David Williams (DavidSW) på TRF. Han holder til i Florida, men sender hvor som helst. Vært strålende fornøyd begge gangene. Den første en Sea Dweller, tok jeg kontakt 3 uker før jeg skulle til New York, og når jeg da ankom hotellet lå pakken og ventet på meg i resepsjonen, fantastisk start på en ferie :D

Min erfaring er at han kan skaffe stort sett alt om du gir han et par ukers varsel, og at han har nok litt stivere priser enn det som er snittet, men ettersom det var min første klokke ville jeg kjøpe av en solid selger.

Det er vel egentlig ikke bruktprisene i Norge som er det store problemet er vel oftere utvalget som gjør at folk handler utenlands, correct me if I am wrong :cool:

Takker for svar :) Skal jeg sjekke ut litt!
Hva er allright pris på en sort submariner? Trenger ikke være helt ny, men så pen som mulig :p

Fra 20000 til 55000. (Eller en del hundre tusen om du tar med ettertraktede samleutgaver :mrgreen: )

Det kommer helt an på hvilke modell og tilstand du er ute etter. Boks, papier, service etc.

Er det den nye modellen du tenker på?

Fra 20000 til 55000. (Eller en del hundre tusen om du tar med ettertraktede samleutgaver :mrgreen: )

Det kommer helt an på hvilke modell og tilstand du er ute etter. Boks, papier, service etc.

Er det den nye modellen du tenker på?

Det trenger nødvendigvis ikke være den nye hvis det er en pen utgave. Men ønsker ikke å overstige 25'
Er det å være litt vel optimistisk?

Om du ønsker dato må du gjerne jakte litt på rett ur.

Om du ønsker den uten dato finner du veldig bra eksemplarer til 25k. :) Du finner de også ned mot, og kanskje under, 20 000 også.

Som tommelfingerregel kan du si at boks og papirer koster deg 3000. En service på disse urene koster deg rundt 5000 (jeg regner hvertfall alltid med 5k). Så får du litt bedre oversikt over variablene som påvirker prisen.

Om du ønsker dato må du gjerne jakte litt på rett ur.

Om du ønsker den uten dato finner du veldig bra eksemplarer til 25k. :) Du finner de også ned mot, og kanskje under, 20 000 også.

Som tommelfingerregel kan du si at boks og papirer koster deg 3000. En service på disse urene koster deg rundt 5000 (jeg regner hvertfall alltid med 5k). Så får du litt bedre oversikt over variablene som påvirker prisen.

Takk for raske og konsise svar! Da må jeg holde øyne åpne, kanskje til og med poste enn WTB ;) Vil ha den så fort som mulig! Rart med det gitt :p

PM meg gjerne hvis dere kommer over noen fine eksemplarer!

Jeg syns dette var rett sted å spørre. Noen som vet hvor i NYC man bør lete etter en brukt AP RO 15300 med hvit skive.
Har prøvd å søke rundt på nettet, men finner ikke noe særlig.

Håper noen kan være til hjelp:)

Om du finner navnet på noen av de store gråforhandlerene er jeg sikker på at de kan hjelpe deg om du sender dem en mail.

Er det nokon som kan komme med nokon tips til gråmarked butikker og framgangsmåte i diamant distriktet i NYC?
Reiser bort i mars, og håpte på å få ein bra deal på ein Omega PO eller Aqua Terra. Visst ikkje reisebudsjettet strekker til, så satser eg på ein Longines Legend Diver.

Er dette klokker som er muligt å få ein god pris på der borte, og korleis er prisnivået kontra f.eks urverket.no?

Det spørs hvor ærlig du er med momsen på veien inn.. Jeg oppfordrer ikke til noen ting! Generelt vil det tross moms være en god del å spare i Nyc ifht norsk AD, spesielt om du finner en gråsoneforhandler. Så rimelige (les latterlig kostbare) er det verdt det og ikke ha stempel i sertifikatet imo.

Er det nokon som kan komme med nokon tips til gråmarked butikker og framgangsmåte i diamant distriktet i NYC?
Reiser bort i mars, og håpte på å få ein bra deal på ein Omega PO eller Aqua Terra. Visst ikkje reisebudsjettet strekker til, så satser eg på ein Longines Legend Diver.

Er dette klokker som er muligt å få ein god pris på der borte, og korleis er prisnivået kontra f.eks urverket.no?

Jeg kom hjem fra NYC for et par dager siden, og brukte mye tid i diamond district. Det som jeg la merke med er at det er relativt lite Omega å oppdrive, jeg så kun noen få PO, og alle disse var Chrono versjonen. Jeg så ingen LLD. Er det derimot Rolex, AP, Hublot, Breitling eller Patek en er ute etter, er det masse fantastisk å velge mellom.

Jeg kom hjem fra NYC for et par dager siden, og brukte mye tid i diamond district. Det som jeg la merke med er at det er relativt lite Omega å oppdrive, jeg så kun noen få PO, og alle disse var Chrono versjonen. Jeg så ingen LLD. Er det derimot Rolex, AP, Hublot, Breitling eller Patek en er ute etter, er det masse fantastisk å velge mellom.

Husker du priser noen Rolex eller Breitling ?

Bare litt nysgjerring om det kan lønne seg å ta en tur :)

Mitt eneste minne fra Diamond district var da jeg myste inn et butikkvindu med mye snacks uten priser. En person popper opp i vinduet og med kroppsspråket mer eller mindre spør "hva pokker vil du?". Pekte på en Seadweller, han holdt opp 7 fingre. Det var alt.

Forhørte meg i forkant med noen lokale WIS i NY, og de holdt seg unna de folka. "Bunch of crooks" ble det sagt.

Forhørte meg i forkant med noen lokale WIS i NY, og de holdt seg unna de folka. "Bunch of crooks" ble det sagt.

Bumper denne tråden med en fersk erfaring etter å ha trasket litt rundt i diamond district. Relativt få klokker ift antall butikker. Leter du etter noe spesielt må du nok lete lenge. Skal du ha en eksempelvis en 80-talls GMT finner du den lett, men til en dårlig pris ift norske (og trolig fake, se kommentar nedenfor). Mye "ræl", dvs uinteressante Rolexer i et vintageprespektiv.

Og! Der var flere Skydwellere til salgs i disse butikkene enn det Rolex trolig har solgt i USA tilsammen.

Konklusjon: HOLD DEG UNNA! Bruk heller tiden på noe annet som den fantastiske byen tilbyr:)

PS: nypris i NY er også ganske håpløst. Butikkprisen er så å si lik med norske AD-priser, men det ilkommer 8,875% NY butikkskatt + norsk MVA på 25% = svindyrt. Takke seg til et behagelig norsk klokkemarked:)