Brukte ur i Dubai?

Trulle75

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2012
Sted
Oslo
Nå er bryllupsreisen til Maldivene bestilt og vi får 4 dager i Dubai på hjemreisen.
Jeg har vært i Dubai et par ganger før og kjøpt Panerai hos AD der nede, men nå er jeg på jakt etter butikker med brukte ur.
Er det noen som kjenner til slike, og har navn og adresser?

Det er visstnok en type butikk der nede som vi ville ha omtalt som brukthandler som skal ha brukte klokker.
I forretningslivet er det visstnok vanlig å gi gaver ved inngåelse av kontrakter, f.eks. klokker. Denne klokken "må" man bruke ved neste møte mellom partene, deretter er det greit å selge den/kaste den.
En bekjent i flybransjen fikk kjøpt en Rolex Milgauss i en slik butikk, men han klarer ikke å igjen navnet på butikke og beskrivelsen av området sier meg ingenting.:rolleyes:

Jeg fant tråden, men den omtaler bare AD'ene på de store sentrene.
http://www.tidssonen.no/forum/reise-mat-og-drikke-18/klokker-i-dubai-%96-en-liten-walktrough-med-hovedvekt-p%E5-omega-og-rolex-4630/

Jeg har ikke funnet noe om dette på WIS heller..

Google er min venn!
Denne butikken dukket opp etter litt leting med noen søkeord som dukket opp etterhvert.

Dubai Star Jewellery Men's Watches

Denne omtalen er jo positiv: "The store will give you a serial number to check authenticity with the official agent, and offers a buy-back guarantee, paying 80 per cent to buy back any watch bought there."

Men desverre er nok ikke prisnivået all verden å skryte av.
Et eksempel er 33.500 NOK for en Rolex 16610 + norsk MVA.
Om dette er med eller uten boks og papirer kommer det ikke frem.