Bruktpriser på Hublot

Medlem
3. okt. 2009
Har en mulighet til å kjøpe en Hublot BigBang Puerto Banus limited edition til en hygglig pris (ca 65) og lurer på hvordan de holder seg i pris. Er det å ha en limited verdiøkende eller blir det for sært? den er laget i 250 eks.

M

Har en mulighet til å kjøpe en Hublot BigBang Puerto Banus limited edition til en hygglig pris (ca 65) og lurer på hvordan de holder seg i pris. Er det å ha en limited verdiøkende eller blir det for sært? den er laget i 250 eks.

M

Det var ikke lett å finne info om denne klokka... Hva kostet den som ny?

Men, for å gi et veldig generelt svar;

Er limited edition et pluss? Det kommer vel helt an på merket, designet og populariteten, det.

Er 65k en grei pris? Dersom du mener at det er en grei pris, så er det jo det. Prisen bestemmes alltid av hva forbrukeren er villig til å betale, slik blir jo evt. også videresalgsverdien. Sistnevnte er uansett uinteressant dersom du ikke har tenkt å flippe klokka ;)

Personlig ville jeg ikke ha brukt så mye penger på en slik klokke. Men, det er rett og slett et pga. designet. Da ville jeg heller ha brukt pengene mine på en fet Rolex :)

Men, for å gi et veldig generelt svar;

Er limited edition et pluss? Det kommer vel helt an på merket, designet og populariteten, det.

Er 65k en grei pris? Dersom du mener at det er en grei pris, så er det jo det. Prisen bestemmes alltid av hva forbrukeren er villig til å betale.

Personlig ville jeg ikke ha brukt så mye penger på en slik klokke. Men, det er rett og slett et pga. designet. Da ville jeg heller ha brukt pengene mine på en fet Rolex :)

Men jeg har jo det :) har en DSSD. I alle år har jeg argumentert at klokkene jeg kjøper er som penger i lomma. og det har faktiskt vist seg å stemme med både Omega, Panerai og Rolex. Men Hublot er for meg en førstgangsaffære.

Jeg syntes du klokka er dritlekker, og for meg er den verdt penga, men jeg er helt avhengig av å kunne kvitte meg med den og få igjen nogenlunde hva jeg betalte for den. Det har vist seg å stemme før, men vil det gå med en Hublot?

Jeg har sett noen IWC BPW limited edition Beverly Hills som gikk for astronomiske summer. Er vel og merke ikke på jakt etter å tjene penger her.

Har liten tro på noen verdiøkning her, og tror heller det er fare for at klokken vil synke en del i verdi de neste årene.

Dette er stort sett tilfellet for de aller fleste klokker, med noen unntak.

Jeg syntes du klokka er dritlekker, og for meg er den verdt penga, men jeg er helt avhengig av å kunne kvitte meg med den og få igjen nogenlunde hva jeg betalte for den. Det har vist seg å stemme før, men vil det gå med en Hublot?

Sakset dette fra thefinestwatches.com

"Hublot is a brand that has made a rare mark on the world. In 1980, Carlo Crocco defied convention by creating a solid gold Hublot watch fitted with the first ever strap in natural rubber. Since then, the Hublot brand has grown into one of the hottest watch brands in the world. The Big Bang watch phenomenom has spawned models that sell at or above list price. Names such as "All Black", "All Chocolate", "Aspen", "Black Magic", "Cappuchino", "Chocolate Bang", "Ice Bang", "Luna Rosa", "Madre Perla", "Mat Series", "Monaco Yacht Club", "Portocervo", "Smiling Children", "St. Moritz", and "Valentine's Day" have created a buzz that has seldom been seen in the watch industry. Then there are the colorful versions of the Big Bang series that include the "Tutti Frutti" watches, otherwise known as "Blue Carat", Orange Carat", and "Purple Carat". In addition, Hublot has associated the Big Bang watch with popular football (soccer) teams around world, such as the "Red Devil" (Manchester United), "Mexican Football Association", "Spanish Football Association", and "Swiss Football Association". But, besides these limited edition models, even the stainless steel, rose gold, and black ceramic versions of the Big Bang watch are also in high demand and low supply typically. And, even pre-owned Big Bang watches can often sell at a premium price in a market where the demand often exceeds the supply".

Men, som sagt; 65k kommer jo helt an på nyprisen. Ser at Limited Edition (250 pieces) koster alt fra $14000 til $43000 (med forbehold om at prislisten jeg fant på nettet kan være utgått på dato).