Bruvik - Arctic Ocean Navigator

Medlem
6. juni 2014
Etter noen år med to billige ur fra Luminox tenker jeg nå å kjøpe min første "ekte" klokke.
Budsjett er på ca 20000, og der passer Bruvik - Arctic Ocean Navigator inn.
Jeg liker veldig godt utseende til denne klokken (versjonen med brun rem og blå skive), jeg har ingen kunnskap rundt merket - er det noen her inne som har formening om denne klokkens verdi for pengene?

Hvis du liker designet med «kompass skive» så tror jeg ikke det er mange som kan tilby det.

Men i ren spec så syntes jeg at det er mye annet bedre til 20k.

Tar gjerne imot tips til noe bedre :)
Jeg liker veldig godt utseende til denne klokken (versjonen med brun rem og blå skive), jeg har ingen kunnskap rundt merket - er det noen her inne som har formening om denne klokkens verdi for pengene?
Hvis du liker utseende (skive, kasse, endlinks) så er dette det beste valget.

Hvis du skal begynne å se på verdi for pengene så må du finne ut av hva som er verdi i dine øyne. Merke? Specs? Bruktpris (hvis du skal bytte/selge igjen)?

Du får titte litt rundt og gå innom noen butikker for å prøve på ulike klokker. Som en start så kan du titte litt på Longines, Omega, Sinn, Nomos, Grand Seiko, Seiko for den saks skyld, Citizen, Certina, Tissot. Start på YouTube, så baller det bare på seg derfra!

Litt inspirasjon fra meg:
AE245299-1ACC-4B80-AA38-30063B99C7BE.jpeg
FE57B922-3903-4692-8D82-4AE5795AE557.jpeg
BD6DAF33-1B8F-4183-B42F-3F59DE54E004.jpeg
3E5180F3-80A0-4E96-8576-618C71F3AB25.jpeg
70A6D7FC-A1A0-422C-A654-15AE084877B0.jpeg
ECCBD1C3-2D85-453D-A63E-836938CF6382.jpeg
B080A64A-F8A5-4F2E-965D-396F4F3A3422.jpeg
A7ACB9D3-6C90-42A3-8DF0-771A0F03E518.jpeg

*Dette er både nye og brukte klokker +dette er eks mva.

Nye Arctic Ocean Navigator har blitt en kjempetøff klokke og jeg skjønner godt at du liker den. Vi fikk nettopp inn noen eksemplarer til butikken og jeg syns Rune har gjort en skikkelig god jobb her. En klassisk modell med detaljer som skiller den fra andre modeller. Rune tør å gå egne veier og legger inn designelementer som får frem meninger, og det skal han ha kudos for. Vi har forhandlet Bruvik i mange år og opplever svært få reklamasjoner på klokkene hans. De gangene noe skjer, er Rune helt eksemplarisk på service og hjelpsomhet. Han brenner for sine produkter og gjør alt han kan for at kundene sine skal få et positivt eierskap til sine klokker.

Nye Arctic Ocean Navigator har blitt en kjempetøff klokke og jeg skjønner godt at du liker den. Vi fikk nettopp inn noen eksemplarer til butikken og jeg syns Rune har gjort en skikkelig god jobb her. En klassisk modell med detaljer som skiller den fra andre modeller. Rune tør å gå egne veier og legger inn designelementer som får frem meninger, og det skal han ha kudos for. Vi har forhandlet Bruvik i mange år og opplever svært få reklamasjoner på klokkene hans. De gangene noe skjer, er Rune helt eksemplarisk på service og hjelpsomhet. Han brenner for sine produkter og gjør alt han kan for at kundene sine skal få et positivt eierskap til sine klokker.
Som forhandler, vet du om urverket faktisk er Sellita SW200 Elaborè? nesten litt rart om det ikke er Sellita SW200-1 Elaborè (som overtok etter SW200 mellom 2007-2010 engang. de to urverkene er så og si like men SW200-1 har fått forsterket tre tannhjul som hadde en tendens til å miste tenner ved overdreven manuell opptrekking.)

Som forhandler, vet du om urverket faktisk er Sellita SW200 Elaborè? nesten litt rart om det ikke er Sellita SW200-1 Elaborè (som overtok etter SW200 mellom 2007-2010 engang. de to urverkene er så og si like men SW200-1 har fått forsterket tre tannhjul som hadde en tendens til å miste tenner ved overdreven manuell opptrekking.)
Forhandler, men ikke urmaker:) Her måtte jeg sjekke med Rune og svaret er at den åpen skive er elabore, mens de andre er oppgraderte standard verk. Hvis du ønsker mer inngående info er det best å spørre ham direkte: contact@bruviktime.com

• Liker
Reaksjoner: St0rmbr1ngr
Eg synest klokka er ganske tøff . Liker designet så håper eg der er generøs god lume , for det skal ihvertfall en navigator klokke ha .

Så er det jo det andre en navigator MÅ ha.
chronometer med dato og gmt er helt nødvendig og hadde en klart å skvise inn en diskret månefase også så hadde det teknisk sett vært bortimot en perfekt navigator ;)

Eg synest klokka er ganske tøff . Liker designet så håper eg der er generøs god lume , for det skal ihvertfall en navigator klokke ha .

Så er det jo det andre en navigator MÅ ha.
chronometer med dato og gmt er helt nødvendig og hadde en klart å skvise inn en diskret månefase også så hadde det teknisk sett vært bortimot en perfekt navigator ;)
Så det blir et nei fra deg i dag? :)

Så det blir et nei fra deg i dag? :)

Som eg sa til Mr Bruvik en gang så er det dei tinga eg savner , men då vil sjølvsagt prisen bli en anna og det blir et anna konsept. Eg skal ikkje helt seie nei , for designet liker eg . Men som en med 25års erfaring som "Arctic navigator" så hadde det jo vært tøft om det hadde blitt laga en slik klokke også då.

Jeg ser poenget med at det ikke er en «ekte» navigator. For min del så liker jeg designet basert på det lille jeg har sett av bilder. Og jeg liker at det norsk design og sveitsisk urverk. Selv om rent sveitsisk kanskje ville vært mer kredibelt.

Fikk denne i innbytte her om dagen og hadde planlagt og snu den i døra.
Men ble usikker da jeg fikk sett litt på klokken og prøvd den på hånden.
Jeg ‘sliter’ med og passform og bærekomfort med skinnremmer.
Men denne satt som et skudd! Deilig ‘passiv’ signert krone som ikke gnager.
Remmen i skinn er myk og i en fin fin kvalitet.
Mye klokke for 20K.

IMG_8242.png