Bruvik Black Gold - en norsk oljeklokke

Medlem
26. juli 2009
Innlegg
91
Sted
Oslo
Ny modell fra Bruvik. Bedre enn forrige forsøk etter min mening. Klippet og limt fra nettartikkel:

BRUVIK fine timepieces er et norsk klokkemerke som designes i Norge og produseres i Sveits. Produsenten har over 120 års erfaring med klokkeproduksjon.

Det nyeste tilskuddet til kolleksjonen er BRUVIK Black Gold som kommer ut til 17 utvalgte urmakere i slutten av Juli.

Designet til klokken er hentet fra pioneertiden til norsk olje.

- Dette gjenspeiler seg i klokkens detaljer. Alt er design som var populært på slutten av 60-tallet, på samme tid som det ble funnet olje i Nordsjøen. I tillegg levner navnet til modellen ingen tvil om at historien til klokken er fra "det sorte gull", sier designer og produktutvikler Rune Bruvik.

Black Gold drives av det kjente Valjoux 7750 mekaniske kronografurverket. Den har sort matt høyteknologisk kasse, cloues de paris-mønster på sort urskive (pyramidemønster), diskre kronograf urskiver sorte ton i ton, rødt gull i visere, time-indikatorer, logo og krone. Det er også safirglass fremme og bak - med innsyn til dekorert rotor med logo og coute de Geneve-dekorasjon. Den kommer i skinnrem med karbonfibervevning med rødt gull i lås.

Prisen på klokken er kr 23.000 kroner.

- Det har vært et solid forhåndssalg av Black Gold og de første 100 modellene er snart solgt, sier Bruvik.

Bruvik_klokke_37654f.jpg

Bruvik_klokke_37655a.jpg
 
Lekkert ur, jobber i oljeindustrien selv, så en sånn må jeg nesten anskaffe:p

Noen som har erfaringer med Bruvik?
 
En fin hyllest til pioneerene som gjorde Norge til en velferdsstat.

Var ikke så verst den klokken.
 
Litt anonymt design,fikk dessuten noen kjipe Inex-vibber. Men kult at noen prøver. Kan jo se bra ut live.
 
Synes den så litt billig ut, men skal ikke slakte den helt før jeg har sett den live! ;)
 
Så den i Galleriet i Bergen i dag.

Flott initiativ! Likte kassen som hadde høye rette sider som gjorde den visuelt høy. Likte også det mørke inntrykket som ble forsterket med litt gull her og der. Men skriften over og under dato ble for markant.

Vuderer ikke kjøp...
 
Jeg fikk også sett denne klokken i Galleriet i Bergen i dag (takk for tipset Arild).
Synes Bruvik fremdeles har langt i igjen, eller mye å gå på da for å vinkle det litt positivt. Veldig kjedelig klokke på alle måter etter min mening og svart kasse har jeg heller ikke sansen for. Merket at jeg mislikte klokken såpass sterkt at den tappet kroppen min for norgespatriotisme mens jeg sto å så på den. Håper jeg slipper å vurdere statsborgerskapet mitt i fremtiden;).
 
Noen av dere som har sett denne klokken som kan fortelle meg litt mer konkret hva dere ikke likte med denne klokken? Er ute etter en solid klokke, som jeg ikke trenger å være redd for å bruke offshore, hva hadde vel passt bedre enn en klokke med navnet Black Gold :) Denne klokka i keramikk, Hirsch gummirem i karbon-utførelse som er veldig lik, må da være en klokke som tåler mye!
 
Hmm.. Det var da voldsomt til negativitet da. Likte designet og at den var enkelt utført jeg. Jeg har dog ikke sett den live. Vurderer ikke kjøp heller forsåvidt.
 
Jeg liker også designet, og hadde likt å støttet en lokal helt, men jeg gidder ikke å kjøpe en klokke usett, hvis den ikke ser bra ut i virkeligheten som folk ovenfor her mener.
 
Jeg liker også designet, og hadde likt å støttet en lokal helt, men jeg gidder ikke å kjøpe en klokke usett, hvis den ikke ser bra ut i virkeligheten som folk ovenfor her mener.

Lervik pleier vell å inne en og annen modell ab black gold om jeg ikke tar helt feil.