Jeg skal gifte meg til sommeren, og funderer veldig på hva jeg skal ha på meg. Bryllupet blir nokså ikke-standard, og en forholdsvis uformell affære. Omgivelsene blir sommerlige, og det blir ikke noe krav om spesielt pent antrekk. Folk får f.eks hint om å la bunaden henge igjen hjemme. Den vakre har sett seg ut en kjole (ikke hvit) fra en kjent designer (dyr!), som ikke er brudekjolete i det hele tatt, og skal kunne gjenbrukes i pyntete anledninger senere.
Jeg har fullstendig aversjon mot det norske standardbryllupsantrekket sjakett, så det er helt uaktuelt. Bunad passer ikke anledningen, omgivelsene eller stemningen det er lagt opp til. Jeg eier ikke noen uniform, og har strengt tatt ikke lenger noen tilknytning til de væpnede styrker som gjør det naturlig å bære uniform denne dagen.
Så hva går jeg for da? Smoking er selvsagt et alternativ, men jeg er ikke helt sikker på at det er hva jeg vil. Er noen form for dress mulig i en slik sammenheng? Hvordan bør den i så tilfelle være når det kommer til stoff, snitt og farge?
Håper noen av sonens stilbevisste har noen råd å komme med her!
Jeg har fullstendig aversjon mot det norske standardbryllupsantrekket sjakett, så det er helt uaktuelt. Bunad passer ikke anledningen, omgivelsene eller stemningen det er lagt opp til. Jeg eier ikke noen uniform, og har strengt tatt ikke lenger noen tilknytning til de væpnede styrker som gjør det naturlig å bære uniform denne dagen.
Så hva går jeg for da? Smoking er selvsagt et alternativ, men jeg er ikke helt sikker på at det er hva jeg vil. Er noen form for dress mulig i en slik sammenheng? Hvordan bør den i så tilfelle være når det kommer til stoff, snitt og farge?
Håper noen av sonens stilbevisste har noen råd å komme med her!