Bryllupsreise i New York

Medlem
4. sep. 2012
Sted
Oslo
Jeg har et venne par som er i New York på bryllupsreise. Da jeg i helgens bryllup spurte hva de hadde gitt hverandre i morgengaver, fikk jeg beskjed om at disse skulle kjøpes i New York, og at bruden hadde tenkt å gi brudgommen en klokke. Siden hun ikke har så mye greie på hva som fins der ute, tilbød jeg meg å komme med noen forslag til butikker og modeller hun kunne kjøpe.
Brudgommen er en av mine beste venner, og han trenger et ordentlig ur.

Brudens budsjett var på 10 000.

Noen gode ideer til modeller hun kunne skaffet i New York for denne prisen?
Og er det noen gode forslag til butikker med stort utvalg av kvalitets ur i New York?

De er som sagt allerede i New York, og drar hjem til helgen, så har ikke massevis av tid, tror dagens forslag er det jeg må benytte.:cool:

Sjå her ja, ser ut til at brudgommen valgt brud med omhu.

Ikke for å "spoil the fun" - men sparer penger på utenlandskjøp gjør du mest når klokken har en verdi på inntil 6 000 og du kan gå på grønt på Gardermoen. Ur til over den sum skal momses inn og da ender det fort opp på Norgepriser.

Med en budjsett på opp til 10 000 (6 000) er Hamilton et godt valg. Med modeller til enhver smak.
Kartbilde over Manhattan med salgssted viser at det er enkelt å finne dem:
QTfmZ.png

Hamilton er et Amerikansk merke med historikk tilbake til 1892 (selv om det går litt tvil i eksakt "hvor" amerikanske de er idag så er uren flotte)

En Hamilton Jazzmaster Chrono Automatic er for eksempel en superflott sak med god kvalitet per krone.
262465d1267496122-jazzmaster-chrono-auto-need-help-deciding-hamiltonh32616553.jpg

Alternativt med sort skive, priser fra Amazon på mellom $900-1000 (går redt på grønt da!)

Hadde jeg selv vært i nærheten av New York ville jeg for egen del dessuten tatt turen innom IWC sin nye Flagship store:
IWC Launches Flagship Store in NYC | Robb Report

Takk for veldig godt innspill. Jeg tenkte også med en gang på Hamilton, men var usikker på hvilke modell. Den Jazzmasteren var jo helt nydelig, og veldig tett oppimot brudgommens egen smak.

Kommer til å legge til IWC linken, så kan de jo gå å se, kanskje tar han til vettet å legger til noen kroner for en skikkelig klokke. ;)

Takk for alle tips!
Mail med alle forslag pluss noen fra eget hode ble sendt og jeg venter i spenning. Om jeg får muligheten, skal jeg servere bilder så fort jeg kan!