Bud som hämtar i Paris och leverat i Oslo?

Ceramic

Støttemedlem
Medlem
28. mars 2012
Mitt nato till milspec har äntligen kommit. Problemet är att de ligger hos ad i Paris och dom vill inte sända. En weekend i Paris är ju ett alternativ, men brände det kortet när jag hämta klockan :(

Så hur löser man kabalen enklast och vad kan det tänkas kosta?

Så det är sagt: natot är free off charge och uret är momsat in i norge.

Jeg aner ikke hva ting koster som privatperson men når vi bruker UPS til express over natt på jobb fra Tyskland, så koster dette 1500 kr, nå er jeg usikker på om dette er eks eller ink men gir vel en liten pekepinn.
Hvordan dette er forsikret er jeg heller ikke sikker på men et eller annet er det der.

Jeg ville tatt en mail til UPS eller lignenende firma og spurt.

Jeg aner ikke hva ting koster som privatperson men når vi bruker UPS til express over natt på jobb fra Tyskland, så koster dette 1500 kr, nå er jeg usikker på om dette er eks eller ink men gir vel en liten pekepinn.
Hvordan dette er forsikret er jeg heller ikke sikker på men et eller annet er det der.

Jeg ville tatt en mail til UPS eller lignenende firma og spurt.

Absolut, och det har jag checkat. Kostar runt 1000 för FedEx att hämta det i boutiquen och levera det till mig i Oslo. Så det är helt innanför. Problemet är att boutiquen måste printa ut försändelseavien, stoppa bandet i ett kuvert och fästa avien på kuvertet, så tar FedEx det med sig.

Låter enkelt, men fransmän är inte enkla tyvärr :mad:.