Hei alle sammen,
Jeg kjøpte en Bulova Marine Star Chronograph på en auksjon på nettet og har en del spørsmål om klokken, siden forrige eier ikke kunne svare på dette er jeg på jakt etter å finne ut følgende:
1. når er den produsert/årsmodell?
2. ca. markedsverdi?
Jeg har mailet en del med service@bulova.com, de har veldig lite informasjon om eldre klokker, de bekrefter at denne er produsert i Sveit og er ment for det Europeiske markedet, dette var når de hadde produksjon i Sveits.
Her er mer informasjon om klokken - se også vedlagt bilder:
Diameter: 40mm
20mm lug to lug, bredde på reim.
Stainless Steel
Vanntett 100m
Skrukrone
Dato
Takometer
Separat sekundvisere
Jeg tipper verket er en ETA Calibre 251.262 quarts verk, 27 Jewels Calibre, siden dette er gravert innsiden av klokken:
Twenty seven 2 7 J E W E L S
SWISS
Uten å vite hva dette betyr, men på innsiden av baklokket er følgende gravet: 4.071.4.0.04
Håper noen kan hjelpe meg mer med informasjon om denne nydelige klokken
Mvh
John
Jeg kjøpte en Bulova Marine Star Chronograph på en auksjon på nettet og har en del spørsmål om klokken, siden forrige eier ikke kunne svare på dette er jeg på jakt etter å finne ut følgende:
1. når er den produsert/årsmodell?
2. ca. markedsverdi?
Jeg har mailet en del med service@bulova.com, de har veldig lite informasjon om eldre klokker, de bekrefter at denne er produsert i Sveit og er ment for det Europeiske markedet, dette var når de hadde produksjon i Sveits.
Her er mer informasjon om klokken - se også vedlagt bilder:
Diameter: 40mm
20mm lug to lug, bredde på reim.
Stainless Steel
Vanntett 100m
Skrukrone
Dato
Takometer
Separat sekundvisere
Jeg tipper verket er en ETA Calibre 251.262 quarts verk, 27 Jewels Calibre, siden dette er gravert innsiden av klokken:
Twenty seven 2 7 J E W E L S
SWISS
Uten å vite hva dette betyr, men på innsiden av baklokket er følgende gravet: 4.071.4.0.04
Håper noen kan hjelpe meg mer med informasjon om denne nydelige klokken
Mvh
John