Solgt Bulova Wrist Alarm (Vintage)

dab

Støttemedlem
Medlem
5. juli 2013
Sted
Sarpsborg
Vinage Bulova med mekanisk alarmkomplikasjon selges.

DSC_0825-01.jpeg

I følge forrige eier er denne fra 1962 og i god stand alderen tatt i betraktning.

Bulovas eget kaliber 11 AERC 17 stener, 18.000 vph og en herlig mekanisk alarm. Manuelt opptrekk, felles fjær for kloke og alarm med en egen mekanisme som stopper alarm ved lav gangreserve for å sikre at ikke klokken stopper dersom alarmen ikke deaktiveres.

Denne videoen viser hvordan alarmen fungerer og høres:

Litt om urveket http://www.awci.com/wp-content/uploads/watch-tech-guides/Bulova/Bulova-11AERC.pdf

Så vidt jeg vet er visere og de to signerte kronene originale, skiven er meget fin. Klokke og alarmfunksjon fungerer godt, men jeg har ikke gjort noe målinger av avvik. Klokken var i oktober 2014 hos en av sonens hobbyurmakere for skifte av pleksiglass og enkel sjekk. Videre service ble da ansett som unødvendig, men det kan tenkes nye oljer vil være nødvendig med tid og stund.

Kommer med en tidsriktig Twist-O-Flex (fleksibel) metallenke merket Kreisler USA, jeg vet ikke om denne er original eller ettermarked. Hvis ønskelig kan jeg også sende med en pent brukt Eulit perlon som kler klokken godt.

Pris 3.300 inkludert forsendelse med Norgespakke.

Litt hektisk hverdag, men F2F mulig i Østfold.
Helst ikke bytter, men er åpen for forslag. (Har litt lyst på en blå dykker, du har ikke tilfeldigvis en Squale?)

DSC_0809.JPG
DSC_0810.JPG
DSC_0811.JPG
DSC_0813.JPG
20140430_095240.jpg
IMG2172_zps21c0b123.jpg
IMG2175_zps5a27e01a.jpg
IMG2164_zps8832863a.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: KTS69