Burde jeg kjøpe denne eller en Submariner i helgull?

Kvisleis ska ein velge

• Kjøpe en kjip og harry Rolex submariner i helgull

Stemmer: 0 0,0%
  • Kjøpe en vakker og en designmessig perle. invicta

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Kjære godtfolk!

Det har i det siste dukket opp et ønske om å oppgradere litt fra Rolex-merket. Ja, alle er kanskje ikke enige, men Rolex har blitt litt mainstream. Jeg og kameraten min, kjartan, har i det siste forsøkt å gradere de såkalte high-end merkene, hvor ofte Patek seiler opp som vinner. MEN, hvis man tenker på finish, og ikke bare masseproduksjon, så er det unektelig INVICTA vi fant ut burde vært en soleklar vinner. Merket er mye mer etablert. Det har en mye mer spennende historie, de benytter bedre materialer enn de andre, og designet dere, designet kunne man virkelig DREPT for...

Så hva synes dere, burde jeg som neste ur kjøpe en (kjip) submariner i gull, eller skal jeg omsider ta steget inn i high-end og avslutte reisen med en invicta i gull? Jeg har snakket med kona, og hun er så snill at hun gikk med på å leie ut soverommet vårt til noen polske arbeidere for et år, samtidig som jeg har fått go for å jobbe kvelder. Således har jeg råd til å kjøpe mitt drømmeur. ENDELIG!

Her er prakteksemplaret:

Entullingklokke.png

Her må du handle fort Greg, disse modelle har begynt å opparbeide seg en ganske heftig venteliste.

Er dette noe å lure på da, Greg?
Invicta er jo en klassiker uten sidestykke. :cool:

Den Invicta'en har jo "alt" - bokstavelig talt.
Dette er "bang for bucks" og en solid langsiktig klokkeinvestering. Et ur for en ekte WIS.

:cool:

Invicta klarer det andre ikke - å kombinere diskret eleganse og heute horologi.
Dette er min favoritt.

0072-Pro-Diver-e1288119495323.jpg

Legger ved et nyttig review:
The Invicta 0072…A perfect 10. Wow. This is the first perfect 10 I’ve given out in quite some time…I’ve come close a couple times recently, but I always found something to nit pick…Something that made the watch imperfect.

Of this watch, my friends, I have nothing bad to say. The quartz movement is even Swiss made! I mean, what more can you ask from a watch that, frankly, is actually not that expensive? I mean $180 for this BEAUTIFUL hunk of a watch? This watch is sexy, it’s bold, and it’s meant for men know that’s what they want.

WIS review over denne fantastisk uberkuuule 0072 Pro Diver

koz.

En slik meningsmåling er, som du sikkert vet, bindende for den som legger den ut.
Nå er det 15-2 til Invicta og jeg gleder meg umåtelig til unboxing og fremtidige GTG'er.

Den Invictaen i gull med quartsverk er min drømmeklokke! Litt synd som Agassiz sier at den bare er 50mm, men vi snakker tross alt selveste Invicta her, med sitt unike særegne design som så mange andre produsenter har prøvd å etterligne. Dette er orginalen, så selv om størrelsen er i minste laget mener jeg det ikke er noe å lure på. Men så er jo jeg også blodfan av Invicta, så vanskelig å være objektiv her.

[video=youtube_share;BUom0B6I8kQ]http://youtu.be/BUom0B6I8kQ[/video]
Om meningsmålingen gir deg noe rom for tvil, gir denne karen deg alt du trenger for å endelig gå for Invictaen!

Gjett om damene kommer til å kaste seg rundt halsen din med den Invicta'en på armen.:D

Invicta er en av di virkelig store, men siden du nå solgte både zenithen og tudoren vil jeg strekt meg helt opp til toppen av haute horologiehimmelen og knallet til med en Louis Bolle. Rolex er ut!

klokke boksen er ikke komplett før man får inn en invicta, minimum 55mm :p

Men hvordan kan den være så dyr? Klokker uten diamanter som er dyre er overprisede!!
Se f.eks PP, ett merke som ingen har hørt om. Masse flere som har hørt om Gucci og Chanel å klokkene deres er mye billire! Å di har noen med diamanter :cool: