Butikker med bra utvalg av Barbour-jakker?

Thorvald

Støttemedlem
Medlem
10. mars 2013
Er det noen her som vet om butikker med bra utvalg av Barbour-jakker? Kan ikke finne noen tråder som omhandler det! For å være helt konkret, så er jeg på jakt etter Barbour Beacon Sport Jacket fra Heritage kolleksjonen. Noen som vet om denne finnes i butikk i Oslo?

Ferner Jacobsen, Gunnar Øye og Follestad Akersgaten har ganske mye Barbour. Ellers har de jo også egen Barbour avdeling på Sten & Strøm om jeg ikke husker feil :)

Problemet med de fleste som tar inn Barbour er at de tar bare inn de samme kjedelige sakene. Typiske grønne og nå svarte International. Barbour har et helt vanvittig utvalg utover dette.

Det aller aller beste stedet å kjøpe er fabrikkutsalget ved siden av fabrikken i Newcastle. Utrolig utvalg, både av årets, og tidligere modeller, masse sjeldenheter og ting man aldri har hørt om, og superbra priser.

Jeg var der i sommer og kjøpte en av fjorårets jakker. Et samarbeid med Norton & Sons av Savile Row. 150 pund, mot normalt 500. Utrolig kul jakke :)

Ligger et bilde på Instagram'en min her: http://instagram.com/p/qjzOdjP9nw/

Hvis du vet nogenlunde hva størrelsen din på Barbour er, så har Country Attire et veldig bra utvalg av Barbour. De er i tillegg mye billigere enn her i Norge, hvor det faktisk er latterlig dyrt med Barbour sammenlignet med UK :)

Har handlet herfra mange ganger, og det kan abefales

Kjøp fra UK. Betalte 2000kr for min oilskin (husker ikke model), men tilsvarende kostet 3500 i Norge.. Heritage Beacon jakken er vel ganske vanskelig å få tak i, Barbour har ihvertfall en policy på at man bare kan kjøpe ett eksemplar fordi den er så populær. Her i UK koster den 399 gærninger, sikkert nærmere 6k i Norge.

Har glemt å komme med oppdatering! Fant den omsider på Cortezzi på Lambertseter senter. Det var det eneste stedet som hadde den og de hadde bare ett eksemplar i hver størrelse. MEN den kom på 5000,- Veldig bra at jeg fant den slik at jeg fikk prøvd den fordi den er ganske smal i passformen, nesten som en godt foret blazer. Uansett badass rå jakke:)