Butikker som selger Seiko premier

Medlem
2. sep. 2012
Hei

Eg har i ei tid prøvt å finne ei Seiko spb001j1 klokke i diverse butikker og på nett, men dette er viser seg vanskelig. Er det nåken her som veit kor denne klokka kan finnes?
Eg har ved fleire anledninger vore nært å få tak i den, men pga forskjellige grunner har ikkje eg endt opp med den. Det kan sjå ut som div nettsider har den, men det virker som at alle er utsolgt når kjøpet skal gjerast.

Setter pris på om det er nåken som kan gje tips på kor denne kan kjøpast, gjerne til lavere pris enn utsalgspris i Norge.

Mvh

PhSeiko

Imponerande kjapt svar på denne tida, fleire som jobber natt eller?
Men den sida der er ei av dei eg ikkje får opp info frå. Eg har prøvt å sende mail via deira side, men får opp ein feilmelding der.

Det er vell heller døgnrytmen som ikke helt har overlevd julen:p
Du får prøve deg på mail. Evt google videre, det er vell en god del nettbutikker som forhander seiko i gråmarkedet.

Hehe, ser den. Sliter litt med det samme.
Skal komme meg in på ein pc og sjekke den veien. Har googla ganske mykje, men akkurat den klokka der virker det som er umulig å oppdrive. Veit det er nåken i omløp her i landet (ikkje akkurat no), men hadde håpa på ei ny i den prisen som linken din viser.

Den bittelille urmakeren i Stortingsgata (filial av Protid Christensen tror jeg) har "alltid" hatt en av disse i utstillingsvinduet. Dessverre til NOK 7.990,- , men det bør være prutningsmonn hvis den fortsatt står der.

Veldig fin klokke forresten. Jeg hadde en slik tidligere, men den føltes rett og slett litt stor for meg til tross for sine moderate 42mm (kombinasjon av smal bezel, tykkelse og relativt lange lugs).

Den bittelille urmakeren i Stortingsgata (filial av Protid Christensen tror jeg) har "alltid" hatt en av disse i utstillingsvinduet. Dessverre til NOK 7.990,- , men det bør være prutningsmonn hvis den fortsatt står der.

Veldig fin klokke forresten. Jeg hadde en slik tidligere, men den føltes rett og slett litt stor for meg til tross for sine moderate 42mm (kombinasjon av smal bezel, tykkelse og relativt lange lugs).

Ok, helder til i Bergen so det blir ikkje ein tur der med det første, men kjekt å vete kor den finnes om eg skal den vei.

Er litt redd den blir for stor på min neve og, men det er den klokka som fenger mest. Den er vel egentlig større, ser den er oppgitt til 46mm hos enkelte. Kor tjukke handledd har du?

Ok, helder til i Bergen so det blir ikkje ein tur der med det første, men kjekt å vete kor den finnes om eg skal den vei.

Er litt redd den blir for stor på min neve og, men det er den klokka som fenger mest. Den er vel egentlig større, ser den er oppgitt til 46mm hos enkelte. Kor tjukke handledd har du?

Den er ca 43mm. Den bygger litt i høyden men med lenka til den modellen så fikser du sikkert denne størrelsen. Lenke er også litt tykk, noe som også bidrar til at klokken er veldig "proporsjonal".

Det er en nydelig klokke med veldig fine detaljer. Jeg anbefaler absolutt at du prøver den på. 6R20 verket til Seiko er rett og slett knallbra. Du skal lete lenge etter ett så robust verk som både hacker, quicksetter og lades ved skrukrone for under 5000kr. Storebroren, 8R28 som er et chronographverk (column wheel) blir brukt i langt dyrere klokker (ananta 20-30.000kr-klassen).

Forskjellen fra 7S25/26 og 7S37 son sitter i de fleste rimelig prisede seiko'er er hinsides. Kan ikke måles. Den nyere versjonen 6R21 (eneste forskjellen er visstnok a power-reserven er plassert annerledes) blir brukt i Ananta serien den også.

Nei, du verden, nå fikk jeg jammen lyst på en jeg og

Den er ca 43mm. Den bygger litt i høyden men med lenka til den modellen så fikser du sikkert denne størrelsen. Lenke er også litt tykk, noe som også bidrar til at klokken er veldig "proporsjonal".

Det er en nydelig klokke med veldig fine detaljer. Jeg anbefaler absolutt at du prøver den på. 6R20 verket til Seiko er rett og slett knallbra. Du skal lete lenge etter ett så robust verk som både hacker, quicksetter og lades ved skrukrone for under 5000kr. Storebroren, 8R28 som er et chronographverk (column wheel) blir brukt i langt dyrere klokker (ananta 20-30.000kr-klassen).

Forskjellen fra 7S25/26 og 7S37 son sitter i de fleste rimelig prisede seiko'er er hinsides. Kan ikke måles. Den nyere versjonen 6R21 (eneste forskjellen er visstnok a power-reserven er plassert annerledes) blir brukt i Ananta serien den også.

Nei, du verden, nå fikk jeg jammen lyst på en jeg og

Fin info det her ja, gjer ikkje at eg får mindre lyst på klokka. Er ingen som er lik, som eg veit om ivertfall og det er berre nåke med den...
Kunne tenke meg å prøve den på ja, derfor eg vil finne den i butikk og. Bør vel vere mulig ein eller anna plass etterkvart. :)

Ingen som har sett denne i butikkr?
Veit den var utstillt her i Bergen sentrum, men denne butikken (Protid?) er vekke no. Og det er lenge siden den var observert der.

Setter pris på alle innspill.

Så vidt jeg husker er det forsatt en Protid på Galleriet, du kan jo prøve der:)

Viss det er dei som ligger på bakkeplan i eine hjørnet har dei ikkje den, har sjekka der og.
Det var ein butikk i strandgata som hadde den (kanskje 1,5- 2 år sida), men den er vekk/flytta. Låg nært galeriet, men mot svaneapoteket, litt før det. Ellers har eg ikkje sett den sentrum, og ser stort sett etter den om eg går forbi.

Viss det er dei som ligger på bakkeplan i eine hjørnet har dei ikkje den, har sjekka der og.
Det var ein butikk i strandgata som hadde den (kanskje 1,5- 2 år sida), men den er vekk/flytta. Låg nært galeriet, men mot svaneapoteket, litt før det. Ellers har eg ikkje sett den sentrum, og ser stort sett etter den om eg går forbi.

Den er slått sammen med Protid på Lagunen!

Finns hos protid heimdal trondheim både i svart og kvit. Protid lagunen hadde den, men ikkje lenger...

I farten på vei til byn idag var jeg innom bystasjonen. På bjørklund der hadde de noen preimer modeller. Fikk ikke sett om de hadde den du var ute etter, men du kan jo sjekke der.

CIMG3920.jpg

Hadde denne i ei skuff hos protid som no ligger på lagunen. Men er min no :)
Godt fornøgd so langt.