Bytte av bezel på seamaster PO 8500

Medlem
15. nov. 2014
Sted
Bærum
Noen som vet hvor mye det koster å bytte den oransje bezelen på seamaster planet ocean? til feks en grå bezel.. hos AD ..

I følge denne tråden på WUS er ikke aluminium og keramisk bezel inserts interchangeable. Altså for å bytte mellom den oransje aluminiumsbezel inserten og den matt grå keramiske bezel inserten, må du bytte hele bezelen. Nevnte tråd oppgir $600 for keramisk bezel, formodentlig pluss jobben for å skifte.

Har en PO8500 med grå bezel i keramikk, men har fundert litt på den orange for å sprite opp med litt farger nå som det går mot vår og sommer. Noen som vet om den gamle til 2500 kan brukes? Evt pris på den til 2500 og evt orange keramikk til 8500?

Den grå bezelen tåler forresten mye, og om man får ripelignende spor er det bare å finne frem en bit viskelær, så er den som ny.

Per dags dato finnes oransje keramisk bezel kun i åtte eksemplarer i en veldig limited edition Planet Ocean GMT.

Jeg tror at aluminium bezel inserts kan byttes mellom 8500 og 2500-utgavene. For å bytte mellom keramikk og aluminium må du bytte hele bezelen, jamfør WUS-posten jeg viste til ovenfor. Det er visst på grunn av måten inserten er festet i bezelen.

8 stk? Da blir den nok ikke billig:)

Får stikke innom Gjertsen i Bergen og høre hva han skal ha for alu-varianten da.

Per dags dato finnes oransje keramisk bezel kun i åtte eksemplarer i en veldig limited edition Planet Ocean GMT.

Jeg tror at aluminium bezel inserts kan byttes mellom 8500 og 2500-utgavene. For å bytte mellom keramikk og aluminium må du bytte hele bezelen, jamfør WUS-posten jeg viste til ovenfor. Det er visst på grunn av måten inserten er festet i bezelen.