Jeg har nå holdt på med klokkeinteressen siden i sommer, og det begynner å bli på tide å lære seg hvordan man bytter ut lenke eller reim på klokka.
Det ser imidlertid ikke så lett ut, og etter hva jeg har hørt skal dette være litt vanskelig på Tudor Black Bay. Jeg har jo ikke lyst til å lage riper i klokka med det aller første, eller enda verre: At klokka faller av lenka eller reima etter at jeg har byttet denne selv. Samtidig kan jeg jo ikke gå til urmaker hver gang jeg skal bytte eller rengjøre reima.
Er det noen som har denne typen klokke som kan gi meg noen tips på hvordan jeg går fram, og hvilke verktøy jeg trenger?
Jeg har sett at Tidssonen selger denne typen i nettbutikken:
Kan den brukes på Tudor Black Bay?
Send meg gjerne lenker til DIY-videoer og verktøy som er egnet for Tudor Black Bay.
Det ser imidlertid ikke så lett ut, og etter hva jeg har hørt skal dette være litt vanskelig på Tudor Black Bay. Jeg har jo ikke lyst til å lage riper i klokka med det aller første, eller enda verre: At klokka faller av lenka eller reima etter at jeg har byttet denne selv. Samtidig kan jeg jo ikke gå til urmaker hver gang jeg skal bytte eller rengjøre reima.
Er det noen som har denne typen klokke som kan gi meg noen tips på hvordan jeg går fram, og hvilke verktøy jeg trenger?
Jeg har sett at Tidssonen selger denne typen i nettbutikken:
Bergeon skrutrekker 1,80 mm - Tidssonen nettbutikk
Den nye generasjonen ergonomiske skrutrekkere (30081) med stort hode fra Bergeon.Skaft og blad i rustfritt stål. Oktagonalt hode i selvsmørende syntetisk delrin.2 ekstrablader er
shop.tidssonen.no
Kan den brukes på Tudor Black Bay?
Send meg gjerne lenker til DIY-videoer og verktøy som er egnet for Tudor Black Bay.