Calvaneo 1583 Astonia

Medlem
5. nov. 2010
Hei

Fant denne klokken som jeg liker godt. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette merket. Er det bare noe juggel eller? Ser der ligger en del annonser på qxl.no, f.eks http://www.qxl.no/pris/klokker-smyk...-black-automatic-watch-rp-1289/v/an623721826/

Blir i utgangspunktet litt skeptisk når det står at normalpris er 1289 euro og at du her kanskje får den for 2000-3000 kroner + toll. Finner heller ikke så mye informasjon om dette merket på internett.

Håper det er noen som kan kan hjelpe meg. Liker som sagt designet godt, men vil helt klart ikke kjøpe noe katta i sekken greier.

Jeg tror ikke jeg ville gitt mye mer enn 1000-lappen for denne, er jeg redd.:neutral:

Dette er søppel! Styr unna, dette merke kommer til å forsvinne like fort som det kom.

Calvaneo er et luremerke. De gir inntrykk av at de er et gammelt eksklusivt klokkemerke, men realiteten er at de produserer alt i Kina for noen få hundrelapper for stykket eller mindre. De blåser også opp veil. pris for å lure folk til å tro at de gjør et kupp når man får en klokke til 1500 med en veil. pris på 10000 kroner.

Calvaneo er et av mange såkalte "mushroom brands". De popper opp over natten og forsvinner like fort. Produksjonen settes bort til f.eks. dette firmaet:

http://www.millionsmart.com/e/default_home.asp

Merkevarenavnet til "mushroom brands" inneholder gjerne et feiende flott ord basert på europeiske tradisjoner eller gamle europeiske familier :D

Hvis du vil ha en kinaklokke finnes det mange andre merker som er mye bedre.

Tusen takk for raske tilbakemeldinger :D Det var vel ikke akkurat en uventet tilbakemelding. Tenkte det ville være lurt å høre med noen som har peiling først.

Som sagt liker jeg designet, er det noen som kan kommer på noe lignende, men som ikke er noe juggel. Hvilker merker er det som kan anbefales og som ikke koster så altfor mye (maks 10000)

Tusen takk for raske tilbakemeldinger :D Det var vel ikke akkurat en uventet tilbakemelding. Tenkte det ville være lurt å høre med noen som har peiling først.

Som sagt liker jeg designet, er det noen som kan kommer på noe lignende, men som ikke er noe juggel. Hvilker merker er det som kan anbefales og som ikke koster så altfor mye (maks 10000)

Hva med Hamilton?

!B4COjTwEGk~$(KGrHqYOKiQE)9V6OInpBMoVWElBtQ~~_12.JPG

De har flere modeller med et litt "spesielt" design, fås for under 10000 på bukta.

Hva med Hamilton?

!B4COjTwEGk~$(KGrHqYOKiQE)9V6OInpBMoVWElBtQ~~_12.JPG

De har flere modeller med et litt "spesielt" design, fås for under 10000 på bukta.

Hamilton er et meget bra merke. Mange glimrende modeller som gir mye kvalitetsur for pengene. Jeg har selv eid en Hamilton Kahki Conservation Ltd. Gmt. Angrer på at jeg solgte den!:(