Camel Trophy

Medlem
30. juni 2008
Sted
Kristiansand
Rotet gjennom noen skuffer og fant denne. Var vel den første klokka jeg kjøpte for pengene jeg hadde tjent som bilmekanikerlærling.
Ikke ofte en ser reklame for sigaretter lenger, og dette var vel en gode 12-13 år siden da en fremdeles kunne nyte en sigarett på utestedene uten å bli uglesett...
Er det noen her som husker disse? Eventuellt har en?
Husker det vare et ganske bra utvalg av disse den gang da.
Denne er godt brukt og har mottat en god del riper i mineralglasset siden jeg stort sett aldri tok den av håndleddet.

20090820-DSC_0003.jpg

20090820-DSC_0004.jpg

20090820-DSC_0008.jpg

20090820-DSC_0009.jpg

:mrgreen: :mrgreen: He he har en Camel Supercrono i en skuff ja. Kjøpt under FN tjeneste i libanon 91 for kr 2100kr. kosta 5700kr her hjemme den gang. Var helt syk etter å få den klokka den gang, var det koooleste jeg hadde sett, merkelig nok så har den ikke den samme virkningen idag... hehe. De selvlysende partiene på den klokka er det sterkeste jeg har sett noen gang, holdt styrken hele natta lang, sikkert kreftfremkallende hehe.

Den har vært gjennom alt en klokke kan utsettes for, jeg jobber som elektriker og har brukt den til og fra daglig fra 91 til 2004, da gav urverket opp, Marcussen i Arendal kunne sende den ut av landet for rep, men jeg kjøpte heller min første Breitling, M1 på bilde nr 3. regner med å ha brukt ca for kr 10.000 i originale lærremmer til camelen, de holdt ca 6måneder før de begynte å lukte dødt dyr og bli litt for slitt, kostet ca 500kr å kjøpe ny... :oops: :D .
camel1.jpg

Husker jeg synes den var stoooor og markant på handleddet den gang med sine 36,6mm ( nå har jeg ekkelt stor handledd da)
camel2.jpg

den ruver ikke akkurat ved siden av M1:
camel3.jpg

Aaaahhh.... fine minner fra 90tallet. :mrgreen:

God kveld

Sorry for å dra opp dette igjen hvis folk egentlig var ferdig med tråden. Likevel så fant jeg også en Camel Trophy Professional Limited edition som har vært min far sin. Syns det egentlig er en ganske fin klokke så hender jeg tar på den en gang i blant :p J

Dog, mye riper
camel2t.jpg

camel1f.jpg

Jeg ha rogså en slik en liggende i skuffen hjemme! Min første "ordentlige" klokke etter 80/90 tallets flørt med digitalur!

Jeg har også en av disse. Den tikker og går fortsatt. Har satt på nato og bruker den fra tid til annen.

Jeg fikk denne Camel Trophy klokka av min far da jeg fullførte videregående. Har blitt brukt daglig i nesten 10 år. Nå er den i rotasjon med skx007 og en eldre omega seamaster.

51301cd4-1.jpg

117889a5-1.jpg

Beklager den dårlige mobilbildekvaliteten.

Jeg har denne liggende i en skuff - den får ikke dele plass med det mer eksotiske maskineriet i klokkeskrinet:
P1010359.jpg

Klokkene var halvtøffe på 80/90-tallet, men neppe noe jeg selv hadde kjøpt. De ser robuste ut og ble markedsført under slagordet "Camel Watches – Watches for Adventures", men min tålte ikke eventyr:
CamelWatch.jpg