Du lurte litt på om erfaringer med Caravelle ur. Caraveller var lavbudsjetts uret til Bulova, ofte har disse urene et rimlig urverk og urkassene er i lavere kvalitet enn Bulova sine. Brukte ur av dette merket har gjerne betydelig slitasjer på urkassen. Caravelle er vel derfor ikke noe spesielt ettertraktet samleobjekt i motsetning til Bulova.
Urverket er et Citizen, Caravelle gikk over til å benytte disse rimligere urverkene i mange av sine ur på 70-tallet i stedet for AS/Eta. jeg fant noen eldre Caraveller i roteskuffen min med samme urverk og de er lette å trekke opp og begynte å gå etter bare en omdreining av urkronen. Dette er absolutt ikke noe rått urverk, men sikkert greit nok.
Ofte kan mekaniske ur fra midten av 70-tallet ha lavere kvalitet enn de tidligere hadde grunnet quarts urenes inntog, men jeg tviler på at kvaliteten på lavbudsjettsur er mye dårligere enn det de tidligere var.
Prisen på dette uret er det vel ikke så mye å si på hvis det er et mint eksemplar, men det er tilbud og etterspørsel som styrer prisene.
Bulova Oceanographer er også et ur du kan vurdere, det er bygget mere solid, men du må nok regne med å betale litt mere også.