- Medlem
- 28. nov. 2014

Merke, modell og år:
Cartier Must de Cartier Tank Vermeil
Fra 80- eller 90 tallet.
Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Verk: Quartz
Kassediameter: 23x31 mm
Lugs: 17 mm
Mineralglass
Gullbelagt kasse i sølv.
Grå og sort skive med romertall.
Flott Must de Cartier Tank selges grunnet SINNsykt mange andre fristelser. Gullbelagt kasse med en god del hairlines. Ingen dype hakk eller riper. Dette belegget er noe slitt i hjørnene. Klokken har mineralglass som jeg har forsøkt å pusse opp med Polywatch ment for mineralglass. Dette fungerte godt, og en del riper forsvant. Fortsatt en del riper i glasset, men påvirker ikke avlesning av tid. Fått fortalt at dette skal være greit å slipe ned hos urmaker.
Verdt å trekke frem at skiven er i helt perfekt stand. Grå og svart skive med romertall i gull. Dette er en av de mange skivevariantene disse urene kom med.
Quartzverket ble fullstendig renset hos Urmaker Sutterud tidligere i år og går nå så godt et quartzverk skal gjøre. Fortsatt 10 måneders garanti på denne jobben. Har ikke lagt merke til noen form for problemer med klokken etter dette.
I mine øyne er dette et perfekt dressur med tidløst og elegant design. Formen og størrelsen gjør at den sklir lett under skjorten.
Dokumentasjon og historikk:
Kom meg i hende i januar. Denne var ment for å brukes så alt som følger med her er klokken og esken som fulgte med da den ble kjøpt. Ingen form for annen dokumentasjon.
Øvrig informasjon:
Dette selges som en pakke. Selve klokken samt to ulike firfislereimer hvor en av de er fra Hirsch, kvittering på servicen fra Urmaker sutterud og det som er igjen av Polywatch-kitet.
Sted:
Klokken befinner seg sentralt i Oslo. Kan møtes i dette området for F2F, eller sende den landet rundt som post.
Pris eller bytteverdi:
Ønsker 5250 kr for uret + eventuell frakt.
Standard TS-oppgjør: Penger på konto før sending. Vipps fungerer bra.
Har flere gode referanser fra tidligere handler, og det har du også.
Bilder:

Redigert: