Cartier Santos 2018

Sylar

Støttemedlem
Medlem
24. mars 2011
Sted
Oslo
Noen som har prøvd denne eventuelt kjøpt?

Er ikke helt fortrolig med størrelsen, dette er str large på et 18,7cm håndledd. Hva tenker dere? Medium virker litt liten igjen men lurer kanskje på om det er en mer korrekt størrelse for en Santos.

Noen som har formening om verditap på slike klokker, om man angrer etter noen måneder.,? Er det mulig å oppnå rabatt hos forhandler?

20180525_162128.jpg

Fan av klokken. Lest en del reviews hvor det trekkes frem at den er ripe magnet på den skinnende delen, men ellers veldig bra. Absolutt til vurdering.

• Liker
Reaksjoner: Sylar
Elsker Cartier! Fornyet seg smakfullt (OK det finnes unntak) verditap ca 50% på linje med alle andre som ikke er Rolex og PP

• Liker
Reaksjoner: Sylar
Jeg kjøpte min Santos tidligere i måneden, i størrelse medium. Jeg gikk for denne størrelse da jeg foretrekker mindre klokker og syns modellen har bedre symmetri uten dato.

Den har veldig god bærekomfort og jeg er imponert over lenken! Jeg liker også hvor enkelt det er å gjøre den mer pyntet ved å bytte til skinnrem uten verktøy.

Cartier er også er merke som appellerer til meg, da jeg asssosierer det med Paris på tidlig 1900-tall og gamle penger (noe jeg ikke har :p)

Ulemper
Den blankpolerte bezelen viser riper svært tydelig, og hvis man liker å holde klokkene sine helt plettfrie så burde man tenke seg om. Jeg regner med et verditap når jeg skal selge, da det som nevnt ikke er en sportsmodell fra Rolex eller Patek.

Tips
Prøv både medium og large på hånden i butikk, så vil du nok raskt finne ut hva du foretrekker. Med tanke på rabatt så skader det aldri å spørre ;) Lykke til, legger ved dagsferskt bilde av min!
18E6011D-6AE9-4EE3-9AD6-CA53D5FBDF59.jpeg

Redigert:
Den så veldig fin ut i medium på deg, enig at symmetrien er bedre.

Ser den er "vanntett" til 100m men at den ikke har skrukrone. Kanskje ikke klokken man hopper i sjøen med uansett men,.

Ser at Bjerke kategoriserer medium-varianten som dameklokke i nettbutikken, men synes absolutt den så flott ut på bildene i denne tråden.

Finnes det en midre variant som også er mekanisk? Altså en "ordentlig" dameversjon