Certina action dive automatic ds VS Seiko skx007k2

Medlem
13. juli 2015
Sted
Oslo
Er denne klokken et bra kjøp når det gjelder submariner-stilen?
Hvordan er certina når det kommer til kvalitet i forhold til Seiko?
Står mellom denne og Seiko skx007k2, hvilken burde jeg velge?

Vel, er jo 2 ganske forskjellige ur dette egentlig :) SKX007 har et enklere, men svært robust urverk, Kan ikke trekkes og sekundviser stopper ikke når du stiller den. Certina'en har vel et ETA2824-verk, som anses være en anelse "finere" i så måte.

Velg Certina om du vil ha et ur til mer "daglig" bruk. Kan montere reim eller nato for mer sportslig look.
SKX007 skal man jo ha uansett, da den er et "must" for alle som er interessert i ur. Den er mer "røff," og kler det meste av reimer og eks mesh-lenker.

Til syende og sist bør du prøve begge på armen og velge den DU liker best! :)

Er jo en ganske stor differanse i pris mellom disse to, Certina'en koster ca 6000 ny hos norsk forhandler, og Seiko'en får en for ca 1500,- hos f.eks CreationWatches og for ca 3000 hos norsk forhandler.

Det er i den sammenheng også greit å notere seg at Norsk garanti er 2 år, og 5 års reklamasjonsrett. På kjøp hos creation får en 2 års garanti, men det vil bli mer omstendelig å bruke når klokken må sendes til Singapore.

Om en ser vekk i fra eventuelle kjøp og bytter i fremtiden, ville jeg personlig valgt Certinaen. Kvaliteten oppleves helhetlig som veldig bra. Lenka er fin og stram med solide endeledd, noe som er et punkt Seiko ikke er like flinke på på sine rimeligere modeller. Dette reflekteres naturligvis i prisen. SKX er jo en svært populær modellserie her inne, og et ur som er langt billigere enn kvaliteten tilsier.

Uansett hva du velger tror jeg du vil bli svært fornøyd i forhold til pris, og få mye klokkeglede. Begge urene er sikre vinnere i mine øyne. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jensen92
Jeg har hatt en del Certina diver-modeller siste 20 år, og synes det er supre klokker! Har nå en Action Diver i fantastisk blå skive og ditto kermaisk bezel. Veldig pen fargevariasjon alt etter hvordan den treffer lyset. Godt utprøvd urverk, ISO-sertifisert dykkerur, utrolig bra lume (trenger den på hytta uten strøm) - I det hele tatt gjennomført kvalitet. Jeg har mer enn èn gang stått med Certina'n i ene handa og en Rolex eller Omega i andre, og lurt på hvorfor i all verden jeg bruker så mye penger på andre ur?!?

• Liker
Reaksjoner: Heritage