Hei til alle forummedlemmer!
Jeg har ikke vært veldig aktiv her inne, men er en aktiv klokkesamler. Jeg er i en prosess hvor jeg skal redusere min samling og vil derfor legge ut flere klokker her fremover. Annonseteksten under er den samme som i flere andre salgskanaler.
Dette er ei klokke man sjeldent ser til salgs på det norske markedet, og er ettertraktet internasjonalt.
Denne modellen var en av de første i Chronolympic-serien og er utstyrt med Certinas svar på Valjoux 72-verket.
Har du spørsmål som ikke blir besvart i beskrivelsen under er det bare å sende meg en PM.
NB! Bilder av urverk kan sendes på forespørsel, og bildene vil da tas hos urmaker.
----------------------------------------------------------------------------------------------
UR
Certina DS-2 Chronolympic
-----------------------------------------------------------------------------------------------
SPESIFIKASJONER
Urverk: Certina 29-052 (Valjoux 72)
Ref. nr: 8501 300
Serie nr: 72 3***
Prod.år: 1968
Kasse: Stål
Kassediameter: 42,5mm eks. krone (45mm inkl. krone)
Glass: Akryl/plast
Avstand mellom lugs: 20mm
--------------------------------------------------------------------------------
HISTORIKK
Klokken ble kjøpt av opprinnelig eier og fremstår som urørt.
Denne modellen ble bare produsert i 2 år og er som ovennevnt utstyrt med et meget ettertraktet verk. Valjoux 72 ble blant annet brukt av Rolex i samme periode.
For de som ikke kjenner Chronolympic-serien er dette et fint sted å begynne:
https://www.vintagecertinas.ch/en/chronolympic/
--------------------------------------------------------------------------------
TEKNISK TILSTAND
Klokken er i god teknisk stand og har vært til ettersyn hos urmaker i mitt eie.
Kronograf/komplikasjoner tilbakestiller som de skal.
Målt tidsavvik ila det siste døgnet er i underkant av +-10sek.
Gangreserve må betegnes for å være god da den ved siste måling var ca. 40 timer.
KOSMETISK TILSTAND
Se bilder for beskrivelse.
Skive og visere har en jevn og pen patina og fremstår i meget god stand.
Kassen har vanlige bruksmerker etter et langt liv og flittig bruk. Kasse kan selvfølgelig poleres, men jeg har valgt å holde denne urørt
Alle deler er originale sett bortsett fra krone som ser ut til å være en service-del.
ANNET
Reim er tidsriktig og original til Certina DS/DS-2
PRISANTYDNING OG OPPGJØR.
Klokken selges til fast pris, kr. 16 000,-
Et bytte kan være aktuelt, men et rent salg er å foretrekke.
Uret og selgeren befinner seg i Fredrikstad for de som ønsker F2F.
Uret kan også sendes på kjøpers regning og risiko, ved forskuddsbetaling.
---------------------------------------------------------------------------------
REFERANSER
Jeg har mange gode referanser fra både Finn.no og Klokkeriet, og har tenkt til å fortsette med det.
Jeg har ikke vært veldig aktiv her inne, men er en aktiv klokkesamler. Jeg er i en prosess hvor jeg skal redusere min samling og vil derfor legge ut flere klokker her fremover. Annonseteksten under er den samme som i flere andre salgskanaler.
Dette er ei klokke man sjeldent ser til salgs på det norske markedet, og er ettertraktet internasjonalt.
Denne modellen var en av de første i Chronolympic-serien og er utstyrt med Certinas svar på Valjoux 72-verket.
Har du spørsmål som ikke blir besvart i beskrivelsen under er det bare å sende meg en PM.
NB! Bilder av urverk kan sendes på forespørsel, og bildene vil da tas hos urmaker.
----------------------------------------------------------------------------------------------
UR
Certina DS-2 Chronolympic
-----------------------------------------------------------------------------------------------
SPESIFIKASJONER
Urverk: Certina 29-052 (Valjoux 72)
Ref. nr: 8501 300
Serie nr: 72 3***
Prod.år: 1968
Kasse: Stål
Kassediameter: 42,5mm eks. krone (45mm inkl. krone)
Glass: Akryl/plast
Avstand mellom lugs: 20mm
HISTORIKK
Klokken ble kjøpt av opprinnelig eier og fremstår som urørt.
Denne modellen ble bare produsert i 2 år og er som ovennevnt utstyrt med et meget ettertraktet verk. Valjoux 72 ble blant annet brukt av Rolex i samme periode.
For de som ikke kjenner Chronolympic-serien er dette et fint sted å begynne:
https://www.vintagecertinas.ch/en/chronolympic/
TEKNISK TILSTAND
Klokken er i god teknisk stand og har vært til ettersyn hos urmaker i mitt eie.
Kronograf/komplikasjoner tilbakestiller som de skal.
Målt tidsavvik ila det siste døgnet er i underkant av +-10sek.
Gangreserve må betegnes for å være god da den ved siste måling var ca. 40 timer.
KOSMETISK TILSTAND
Se bilder for beskrivelse.
Skive og visere har en jevn og pen patina og fremstår i meget god stand.
Kassen har vanlige bruksmerker etter et langt liv og flittig bruk. Kasse kan selvfølgelig poleres, men jeg har valgt å holde denne urørt
Alle deler er originale sett bortsett fra krone som ser ut til å være en service-del.
ANNET
Reim er tidsriktig og original til Certina DS/DS-2
PRISANTYDNING OG OPPGJØR.
Klokken selges til fast pris, kr. 16 000,-
Et bytte kan være aktuelt, men et rent salg er å foretrekke.
Uret og selgeren befinner seg i Fredrikstad for de som ønsker F2F.
Uret kan også sendes på kjøpers regning og risiko, ved forskuddsbetaling.
---------------------------------------------------------------------------------
REFERANSER
Jeg har mange gode referanser fra både Finn.no og Klokkeriet, og har tenkt til å fortsette med det.