Solgt Certina DS-2 rød skive (nov 2022)

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold
ds-2-01.JPG

Certina DS-2 selges. En flott hyllest til historien med en fasinerende rød skive. Klokken ble kjøpt hos norsk forhandler i november 2022 og jeg er andre eier. Jeg har skrevet litt mer om den her.

Beskrivelse og fakta:
Referanse:
C024.407.17.421.00
Kasse: Klassisk puteformet stålkasse med polerte og børstede flater. Måles til 40 mm i diameter, men med kassens form bærer den litt større. Lengden fra horn til horn er 42 mm. Tykkelse 12,7 mm. Baksiden har vindu inn til urverket.
Krone: Skrukrone, dekorert med logo.
Urverk: Powermatic 80.611 (ETA C07.611). Dette er blant Swatch Group sine rimelige automatiske verk som er basert på ETA kaliber 2824-2. Verket har 21 600 bph / 3 Hz, gangreserve på 80 timer og dato. Lett å trekke opp. Urverket er, til forskjell fra ETA C07.111, uten plastdeler og har en balansefjær av titanlegering.
Skive/visere: Dyp rød farge med solstråleeffekt. Appliserte timemarkører og visere med lume.
Glass: Safirglass.
Vannbestandighet: 20 bar/200 meter.
Lenke/reim: Reimbredde 20 mm. Det følger med original sort skinnreim. Klokken kler alt fra lenke, nato-, gummi- og skinnreimer.
Tilbehør: Sort original skinnreim, samt en fin skinnreim i rødbrun tone fra CNS og en dyp blå NATO-reim. Original boks og papirer som inkluderer kvitteringer og servicepapirer.

Stand:
Klokken fikk et ublidt møte med flisgulv, og glasset gikk i stykker. Certina/Swatch Group sitt verksted erstattet urverk, krone, skive, visere og glass med helt nye deler i mai i år. Eneste som er igjen av den originale klokken er dermed urkassen. Den fikk 2 mindre hakk på 1 mm, se bildene. For øvrig få overfladiske riper. Jeg klarer ikke finne merker i glasset. Utskiftede deler følger med.

Pris:
6500 kr 6000 kr 5750 kr 5600 kr uten frakt. Dette er en meget god pris. Jeg er motivert for å selge, men her nærmer jeg meg smertegrensen. 5550 kr uten frakt og klokkerull.

Bytte:
Bytte kan være aktuelt. Send meg en melding.

Frakt/overlevering/betaling:
Jeg selger helst ansikt til ansikt. Et alternativ er å sende den godt emballert og på kjøpers regning og risiko, men da skal penger være på min konto før jeg sender den. Foretrukket oppgjør via Vipps. Jeg forventer og lover en ryddig handel. Jeg har flere gode tilbakemeldinger fra handler her på TS: her, her, her, her, her og her.

ds-2-02.JPG

ds-2-03.JPG

ds-2-04.JPG

ds-2-05.JPG

ds-2-06.JPG

ds-2-07.JPG

ds-2-08.JPG

ds-2-09.JPG

Redigert:
Opp igjen og med et lite tillegg: inkluderer en praktisk og fin klokkerull i robust bomull med plass til fire klokker.

20231024_111657.jpg

Ny prisreduksjon. Jeg vil hevde at dette er en meget god pris og mye klokke for 5600 kr. Jeg er motivert for å selge, men nærmer meg smertegrensen. 5550 kr uten frakt og klokkerull.