Certina DS Q

Medlem
25. aug. 2013
Hei
Jeg har nylig flyttet fra en gammel bolig til min nye leilighet. Under flyttingen fant jeg denne klokken, aner ikke hvor den kommer fra. Har heller aldri hørt om merket "certina". Er det noen som kan fortelle litt om merket/klokken? Skjønner jo selv at det ikke er en Rolex, men lurer da på om det er et ur som hvertfall kan presentere et minimalt nivå av kvalitet. Takker.
KSxxddb

Etx5cKC

Nå får jeg ikke opp bildene du har forsøkt å poste, men på generelt grunnlag har Certina gode kvalitetsklokker i det litt billigere sjiktet :)

Fikk åpnet bildene i egen fane. Kjenner ikke til akkurat denne klokken. Er den mekanisk eller quartz? Det kan du lettest se ved å observere om sekundviseren hopper en gang hvert sekund, eller om den flyter jevnt hele tiden.

Edit: Dersom klokken går såklart...

Fikk åpnet bildene i egen fane. Kjenner ikke til akkurat denne klokken. Er den mekanisk eller quartz? Det kan du lettest se ved å observere om sekundviseren hopper en gang hvert sekund, eller om den flyter jevnt hele tiden.

Edit: Dersom klokken går såklart...

Klokken går som den skal. Ser at jeg har gitt lite info om (kjente) spesifikasjoner. Står følgende: Safirglass, 10 ATM og er da en quartz klokke.

Forøvrig har jeg søkt mangt og meget over Internett etter denne klokken. Har enda ikke funnet en eneste artikkel angående klokken.

Ettersom det er en quartz-klokke vil jeg tippe at verdien ikke er mye å snakke om. Ofte blir vel quartz-klokker brukt med en større bruk og kast mentalitet enn mekaniske klokker, og det kan nok være grunnen til at det er vanskelig å finne akkurat denne modellen igjen. Men dersom klokken fortsatt går må den jo enten være relativt ny eller nylig hatt batteriskift. Uansett vil jeg tro at verdien ikke er all verden, men så skal det jo også sies at jeg ikke har satt meg så voldsomt inn i quartz-klokkenes verden :)