Dette er min fars konfirmasjonsklokke, den stoppet for ca 30 år siden og har ligget i skuffen siden. Jeg ønsker å sjekke mulighetene for å sette den i stand. Jeg startet med diverse søk på google, og ble overasket over hvor mye jeg fant ut uten å ha noe som helst kunnskap om denne klokken på forhånd. Den har Ref.nr 7001 075, Serie 4897379 (står på baklokket), Cal. 28-10. Ut fra serienr. skal den være fra 1963, noe som kan passe bra med min fars konfirmasjon som var i 1964. Jeg har ikke lyktes å finne bilde av nøyaktig samme klokke, når jeg søker på Ref.nr kommer det for det meste opp en variant med annen skive (med 3,6,9,12 markører) og visere. Noen som har mer info om denne klokken?
Lar det seg gjøre å sette denne i stand, tillgang på reservedeler osv?
Det ser ut som det har kommet noe fukt inn ved kronen, ellers ser det ganske greit ut. Skiven ser også veldig bra ut, det meste av ”grumset” på bildene kommer fra glasset (Plexi).
Lar det seg gjøre å sette denne i stand, tillgang på reservedeler osv?
Det ser ut som det har kommet noe fukt inn ved kronen, ellers ser det ganske greit ut. Skiven ser også veldig bra ut, det meste av ”grumset” på bildene kommer fra glasset (Plexi).