Certina

Medlem
5. aug. 2013
Sted
Sør-Trøndelag
Hei
Er ny her på forumet. Har de siste 10-12 åra vært klokkeinteressert. Har for det meste kjøpt gamle mekaniske ur for en billig penge, men syns at det fins mye flotte nye ur også. Kjøpte for vel 3 år siden et Maurice Lacroix Pontos Petite Seconde, men måtte dessverre selge det..:(
Men nå på lørdag var tiden inne for noe nytt igjen. Ble ikke av dyreste merke, men syns allikevel at det er et flott ur.
Valget falt på et Certina DS Powermatic 80 125th Anniversary med hele 80 timers gangreserve..:)

DSCN0253.jpg

DSCN0255.jpg

Redigert:
Meget pen! Certina er gode klokker og mye for pengene, ingen tvil om det, venter i skrivende stund på urverk og deler til en selv :) Grattis!

Kikket på denne og to vanlige versjoner (en med sølv skive og en i mørk grå) av DS Powermatic hos Thune på Egertorget i dag. Skikkelig flotte klokker til en veldig fornuftig penge.

Jeg har noen eldre Certinaer i samlingen også. Jeg er nok ingen god fotograf dessverre....:)
Øverst fra venstre DS manuell, Blue Ribbon Automatic, DS2 Automatic, Certidate manuell.
Nederst fra venstre Certidate Bristol, Blue Ribbon Automatic, Bristol 235, Certina Quartz.

Redigert:
Denne er skikkelig fin. Jeg har vært og kikket på den selv.

Todda

Ikke sett før, og liker den veldig godt. Utvilsomt bøtter og spann med klokke for pengene:D

Produsert fra 1968 til 1975. Inhouse cal. 25-651 verk med 27 jewels. Verket ligger i en gummiring som isolerer det fra kassen og akrylglasset er tykkere enn vanlig. Disse tåler mye juling...:)