Christopher Ward C5GWK Malvern

Medlem
16. mars 2011
Sted
Bærum
IMG_5271.jpg

IMG_5269.jpg

IMG_5280.jpg

IMG_5240.jpg

IMG_5278.jpg

IMG_5258.jpg

IMG_5285.jpg

IMG_5295.jpg

IMG_5314.jpg

IMG_5345.jpg

IMG_5331.jpg

Klokken er 38mm, gold plated, swiss made med ETA 2824-2. Jeg synes den er klassisk vakker. :D

Jeg synes den er pen :)
Mulig den er litt i høyeste laget for meg som dressklokke? Hvordan er den å bære?

Pen og klassisk klokke det der spør du meg.
Rart (og litt synd) at det ikke er mer Christopher Ward på sonen egentlig. De har jo flere gode og fine klokker i budsjettklassen.

Pen og stilren klokke :)

Selv om jeg ikke er noen dressklokke-mann, så liker jeg klokker med rent og pent design.

Ikke noe overflødig dill og dall her. Flott klokke, og jeg liker høyden på den selv om den kanskje blir litt vel høy om man ikke utvider mansjettene litt.

Gratulerer!

Jeg synes den er pen :)
Mulig den er litt i høyeste laget for meg som dressklokke? Hvordan er den å bære?

Den er 10,8 mm høy, så den er ikke ekstrem. I forhold til klokker fra 60-tallet er den selvsagt høy, men neppe med dagens mål. Den er behagelig å bære. God rem. Veldig mye klokke for pengene. Den koster £291,67 + norsk mva.

Elegant er første ordet jeg tenker! Og kanskje litt retro også?

Enig i at den er elegant, og kanskje litt retro. Christopher Ward lager klokker som de mener har "a timeless, understated quality reflected in a Christopher Ward watch which owes much to its English roots." Selv mener jeg C5 Malvern ikke er helt ulik IWC Portofino:

WIWC_IW353321.jpg

Rart (og litt synd) at det ikke er mer Christopher Ward på sonen egentlig. De har jo flere gode og fine klokker i budsjettklassen.

Det er riktig, det er flere interessante CW-klokker. Har selv hatt tre, og kvaliteten er svært bra.

...

Personlig har jeg ikke hørt så meget om dem, så det skyldes nok kanskje manglende markedsføring?

Personlig har jeg ikke hørt så meget om dem, så det skyldes nok kanskje manglende markedsføring?
En del av konseptet er at de ikke bruker store summer på markedsføring. De satser heller på word of mouth. Salg skjer kun fra websidene. Siden man ikke kan holde klokkene i hånden før man kjøper har de en åpen 60-dagers retur, no questions asked. De har også fem års garanti.

En del av konseptet er at de ikke bruker store summer på markedsføring. De satser heller på word of mouth. Salg skjer kun fra websidene. Siden man ikke kan holde klokkene i hånden før man kjøper har de en åpen 60-dagers retur, no questions asked. De har også fem års garanti.

Høres jo ut som en meget grei deal, det :)

Liker spesielt godt denne :)