Christopher Ward - erfaringer?

Medlem
14. nov. 2009
Heisann klokkefolk.

Snuste litt rundt etter rimelige klokker med ETA-verk her om dagen, og snublet over London-baserte Christopher Ward. Fnt et par modeller jeg absolutt likte - stilrene skiver uten og være kjedelige, enkle og elegante, og med gjennomsiktig baklokk. Og særdeles hyggelig pris, knapt over 2500 for flere av dem, og da har jeg innregnet momsen. (Skjønt ikke postens fortollingsgebyr, litt må man få lov å lure seg selv. :p)

Men selv om de har ETA-verk, er det jo liten vits i å kjøpe dem hvis byggekvaliteten og håndverket ellers ikke holder mål. Så har noen hørt noe bra eller dårlig om disse klokkene?

Hørt mye bra, grei kvalitet og finish for pengene. Ingen av modellene appellerer til meg designmessig, med unntak av Pilot-uret. Og der finnes det mange gode alternativer fra Stowa, Archimede, Steinhart etc ...

Er eier av "toppmodellen", C40 Speedhawk Chrono 7750. Meget fornøyd med kvalitet og finish på uret og generell service fra Christopher Ward. Anbefales!

Jeg synes C5-en i sort var pen, og om det jeg hører om kvalitet/pris stemmer, er det vel ikke så mange som slår den der heller. Får se om det blir en sånn, lurer bare på om jeg må se hva en evt. reparasjon av Certina DS-" automaticen min kommer på. Ser for meg at det kan bli vanskelig å få den fikset dersom den trenger deler.