Chromecast audio

Hugo Cabret

Støttemedlem
Medlem
9. des. 2014
Sted
Sandefjord
Jeg vurdere en slik for å strømme musikk til en gammel radio på hobbyrom/furtebu.

Jeg leter men finner ikke svar...
Tidal og nrk radio, disse appene fungerer med Chromecast audio?

Jeg bruker chromecast til tv.

Når jeg starter opp en stream med f.eks NRK P1. så kommer cast symbolet opp og jeg kan caste radiosendingen til en annen enhet. Når det er sagt så er nok en eller annen app å foretrekke så man kan starte med mobilen (NRK har sikkert en egen radioapp med støtte for dette, eller så kan man bruke Tunein for å få tilgang til utallige kanaler fra hele verden).

Når det gjelder Tidal så bruker ikke jeg det (Jeg bruker Spotify, som støtter casting), men et kjapt websøk sier at Tidal støtter casting til chromecast: https://www.tek.no/artikler/tidal-har-endelig-fatt-stotte-for-chromecast/349379.

Har du vurdert å gå for en løsning med bedre lyd en en gammel radio? Jeg bruker Heos sitt system for å få trådløs lyd i hele huset, og der får man den minste høyttaleren for 1300 kr (utgående modell som ikke har bluetooth).

Takk! :)

Jeg er ikke så opptatt at det er god lyd der nede, for meg er det nok med musikk så jeg ikke hører ungene eller kjerringa roper når jeg "jobber". :D

• Liker
Reaksjoner: bjorngb