Chronext - Nylige erfaringer?

Medlem
6. sep. 2018
Sted
Oslo
Hei,

Er det noen som har handlet fra Chronext.com og som kan dele erfaringer med denne aktøren? Prisene er tilsynelatende meget konkurransedyktige, og jeg forstår det slik at man får med garantikort fra produsent i tillegg til to års garanti fra Chronext. Man kan velge Norge som "shipping country" og det opplyses om at alle priser inkluderer (norsk) mva. - noe jeg også har fått bekreftet gjennom korrespondanse med kundeservice. Jeg får likevel ikke disse opplysningene til å stemme overens med prisnivået, der eksempelvis en splitter ny Omega Aqua Terra ligger ute for € 3,850 vs. listepris i Norge på NOK 62,300. Jeg registrerer også at Chronext ikke er registrert under den norske VOEC-ordningen.

Så - er det noen som nylig har fått levert en klokke fra Chronext og fått dokumentasjon fra speditør om at norsk mva er innkrevd av selger som del av kjøpesummen?

Mvh,
Knut

Prisene kan umulig være inkludert norsk moms og fortolling, og sannsynligvis er siden ikke riktig satt opp for Norge + den ansatte på kundeservicen har ikke skjønt at Norge er utenfor EU.

Om du velger et EU-land som "shipping country" så stiger prisene en hel del.