Mange henviser til chrono24 i sine annonser her(prisnivå), men er der noen her som faktisk har solgt din klokke på chrono24 og hvilken erfaring ble det?
Har en annonse der nå. Ikke mye napp da hovedtyngden av kjøpere tydligvis har tilhold innenfor EU. De får angst med en gang de skjønner at Kongeriket er på utsiden av tollfrisonen
Om ikke annet har Chrono24 en salgsgaranti (jepp, - du må betale for annonsen, 5% av salgspris - maks 299Euro uansett utsalgspris) - hvis ikke klokken er solgt innen 6 mnd, får man refundert annonseavgiften.
Her som andre steder bør man sjekke litt før man kjøper. Fordel å velge en selger med gode referanser og fartstid på nettstedet. Tror konsensus er at hovedtyngden med selgere er seriøse, - men det er alltid en "kjeltring", dessverre. Dog har C24 implementert noen tiltak for å redusere faren for falske annonser.
Ja, det med EU har jeg fått med meg. Tenkte å bruke min danske adresse, eller best kansje å få en av mine tyske bekjente til å fronte salget. Chrono24 er vel størst i Tyskland ?
Kunne kanskje laget en tråd med "godkjente" chrono24-selgere for å gjøre det lettere for folk å orientere seg.
Mange av de etablerte har helt andre priser enn f'eks urverket, men med samme modus operandi, dvs ikke som jomashop der man får et kort det står "dra til helvete" på istedet for garantikortet.
Grunnen til at flere bruker Chrono24 for å indikere prisnivå på sine annonser er fordi Chrono24 generelt sett ligger ganske høyt når det kommer til pris. Det er også mye franken-klokker og "over-patinerte" eksemplarer på Chrono24. Som regel utelates dette i beskrivelsen i annonsen. Som samler har jeg aldri kjøpt klokker gjennom Chrono24.
Alt dette fra et vintage-perspektiv. Du får høre med andre når det kommer til nyere klokker.