Hei,
Har aldri handlet fra Chrono24 før, er det noen som har lyst til å dele litt erfaringer og gjerne gi litt tips?
Takk på forhånd
Har handlet én gang fra Chrono 24 og det var en positiv opplevelse.
Nå skal det sies at dette var en stor og profesjonell gråhandler med hovedkontor i Sveits, så det ble vel som hvilken som helst handel med Good-Guy her i Norge eller fra Rolexforums.
Det første du må gjøre er buy the seller. Gjør leksen din. Søk eller be om referanser, Google er din venn.
Sett deg inn i den spesifikke klokken du ser etter.
Bli enige om oppgjør, forsendelse og slikt på en klar måte slik at det ikke blir misforståelser.
I utlandet handler jeg utelukkende med store velrenommerte selgere, mindre sannsynlighet for at det skjer noe galt på den måten
Fått i deg for mye drikke? @Timekeeper
Det går jo endel rykter om endel "luremus-priser" hvor den aktuelle klokken plutselig ikke er inne lenger, men at de kan tilby en lignende til "nesten" samme pris.
Selv har jeg ikke handlet på chrono24, men mener å huske at flere har nenvt at dette er et utbredt fenomen.
Har handlet med PlusWatch fra Italia gjennom Chrono24 ett par ganger for eldre ur som ikke finnes hos forhandlere i Norge. Har ikke hatt noen problemer med de. Har sendt mange eposter og gjort mye research før jeg bestemte meg. Mitt inntrykk er at det var veldig mange forhandlere som virket useriøse og de fleste ønsket cash up front. Det gjør også pluswatch, men de har mange referanser på watchuseek og klocksnack.