Chronoswiss - Hva er konsensus på dette merket?

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Driver og gjør research på birthyear-klokker om dagen og prøver å se litt utenfor de typiske merke som Rolex og slikt. Kom over Chronoswiss som jeg aldri hadde hørt om. De startet visst å produsere en Regulator i 1988: Chronoswiss Regulateur Wristwatch, Switzerland, Around 1987 til salgs for kr*8*405 fra en Trusted Seller på Chrono24

(Vet at det står 1988, men Chronoswiss selv opplyser at denne modellen kom i 88)

Synes denne var latterlig kul og noe som få andre har (500 produsert). Er merket kosher? Ser at de fremdeles lager klokker, men har som nevnt aldri hørt om de før. Synes i grunn navnet er litt jalla.

Kjenner ikke til merket, men støtter å gå for en regulateur-klokke. Det er en heftig pen måte å vise tiden på :D

Neste gang jeg ser en Tissot Regulateur til salg SKAL jeg slå til!

Hva konsensus er, vet jeg ikke.
Men fliegeren er en Timemaster 24h.
Chronoswiss er et merke som produserer fantastiske komplikasjoner basert på kraftig ombygde robuste eta verk.
I det siste har de også begynt å produsere egne inhouse verk.

Kvaliteten på mitt ur er meget høy. Både på kasse, skive og verk.
Den er karismatisk og vekker oppmersomhet.

Jeg elsker den. Keeper.

Hadde ikke photobucket ligget nede hadde jeg slengt inn et par bilder her.

CS

Hei,

Denne Chronoswiss-saken var i mitt eie for noen år siden. Triple date i gull/stål.

Denne ble solgt til fordel for noe annet, og selv om jeg fremdeles har denne "noe annet" pr. i dag, så har jeg fundert mye på
om det var rett avgjørelse å la denne gå. Jeg hadde IKKE solgt denne pr. i dag m.a.o.

Chronoswiss pr. i dag kjenner jeg egentlig ikke. Har følelsen av at de har endret litt kurs.
Men de har noen typiske Pilot-modeller som er pene IMO.

Det interessante er mye at Mr. Chronoswiss himself, Hr. Gerd Lang, var en pioneer på 80-tallet mht. troen på mekaniske ur
i en tid da "alle andre" trodde elektroniske var det eneste som var brukbart i fremtiden.

BT