Citizen Promaster

Har hatt en aqualand selv. Knallklokke til dykking.
Er kanskje litt mye, spesielt med tanke på at et batteribytte og nye pakninger og trykktesting koster flesk.
Tror jeg betalte 1200-1300kr sist jeg sendte min på service. Det er en god del år siden, så det er sikkert dyrere nå.

slik digital + analog oppleg som her synest jeg ikke noe om. det i tilleg til at en kamerat hadde en av samme merket der bezelen mistet farge etter kort tid gjør at jeg sier: SLUTT Å TULL!

Citizen Promaster er vidt anerkjent som gode og solide dykkerklokker for folk som faktisk dykker, disse klokkene er toolwatches med høy kvalitet. Synes ikke prisen er ublu, men det er vel kanskje helt det røverkjøpet annonsen antyder.

Har en aqualand som jeg kjøpte for fem-skes år siden. Har hatt en storservice med skifte av trykkere etc og betalte ca 800 kr. Sist nå skiftet jeg bare batteri og trykktestet den da jeg ikke kommer til å ta den til store dyp uansett. Da havnet prisen på under 200 kr. Dette er min foretrukne klokke de gangene jeg risikerer at klokken får juling eller på stranden om sommeren. Gummirem er jo fint med tanke på riper etc. I det daglige blir den litt for massiv til at det blir behagelig å gå med den, men den får sine timer på armen i løpet av året når det passer sånn.

Har en promaster som jeg kjøpte i egypt på dykketur i 1998. Har gjort ALT for å ta livet av klokken. Det går bare ikke. Har en jobb hvor jeg ikke kan ha et dyrt ur, og heller ikke lenke (har opplevd at hele kassen har vridd seg på armen, bak frem, og da var jeg glad for gummi - ikke metall). Klokken er liksom ikke en del av samlingen, men ligger i garderobeskapet på jobb. Der går Jeageren av og Citizen på når det skal jobbes. Er ikke sikker på hva som er trykktest og hva som er "pakningstest" men sist jeg skulle skifte batteri på den, ba jeg urmaker larsen spesifikt om kun batteribytte. Han sa da at han ville teste pakningene også, noe jeg ikke ville krangle på. Kom uansett på ca 200 kroner. Har dykket med den, men det er lenge siden. Det er den ultimate beater, og ripene uteblir. Klokken du har sett på synes jeg er kul.

Er vel ikke uten grunn at Promasteren har vært i produksjon nesten uendret siden 80 tallet. Fit og finish er upåklagelig spør du meg, virkelig imponerende. Flere aktive dykkere jeg har snakket med sverger til denne klokken. Skal være vanskelig å ta livet av visstnok:)
Her i kristiansand koster den 4300.- i butikk:eek: Betalte vel rundt halvparten selv ved å ta den inn fra utlandet inkl. moms.
Litt bilder for å vekke appetitten:mrgreen:

Citizen.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0026.jpg

Da jeg har en veldig spartansk samling i forhold til massen her inne så er faktisk dette et av fine favoritt ur, har hatt den siden jeg var 13-14 år gammel, men ser like fint ut i dag.
En klokke jeg absolutt vil anbefale om man liker stilen og i tillegg dykker;)

Takk Alle sammen for så mye bra info

Spesielt takk te Bullit med sine nydelige bilda som snart jør mæ Ca 2oookr fattigere :D

Helt klart ebay-vare.Jeg ga 240 $ inkl. frakt for min,og da havner du vel rundt 16-1700 NOK?
2600 er passe drøyt etter min mening,fy skamme seg..:D