Clerc Icon 8 - Erfaringer/meninger

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Vurderer å gå i innkjøp av en ny klokke. Jeg ser etter en klokke som er eksklusiv, men samtidig som ikke er vanlig. Derfor har jeg siklet litt på Clerc Icon 8 modellene. Lurer på om dere har noen erfaringer/meninger rundt merke clerc og modellen Icon? Hvilke av de to modellene under mener dere er den peneste?

imgres

imgres

Litt usikker på om bildene vises!

Hei, og velkommen til Tidssonen :)

Jeg har ikke erfaring med dette merket, men kan ytre noen tanker som slår meg ganske kjapt. Det ser ut som de bruker ETA-verk - både mekaniske og quartz. Det er jo pålitelige urverk.

Edit: Redigerer posten min... Fant hjemmesiden, og leser litt om historien... Kommer tilbake med mer utfyllende svar...

Hei, og velkommen til Tidssonen :)

Jeg har ikke erfaring med dette merket, men kan ytre noen tanker som slår meg ganske kjapt. Det ser ut som de bruker ETA-verk - både mekaniske og quartz. Det er jo pålitelige urverk.

Videre så kan jeg ikke finne hjemmesiden til Clerc. Det er aldri et godt tegn. Designet appellerer ikke, og det virker som at dette er fashion watches - heller ikke et godt tegn. Dersom du er ute etter en eksklusiv klokke så er ikke Clerc veien å gå i min bok.

Til prisen av en Clerc Icon 8 så kan du få mye spennende fra en etablert klokkeprodusent. Men om du liker klokken så er det jo bare å kjøre på. Det aller viktigste er at du liker den, men tviler på at du klarer å høste anerkjennende nikk fra en klokkeinteressert.

Tusen takk for det! Hjemmesiden deres er: http://www.clercwatches.com Syntes klokkene deres hadde et særpreg :)Tror Icon 8 har blitt erstattet med nye kolleksjoner

Disse klokkene har særpreg, det skal være sikkert og visst. Ikke noe for meg, men smaken er jo så forskjellig.

Ikke noe godt tegn at denne selgeren gir 90% rabatt. Da er det som regel noe som skurrer.

Disse klokkene har særpreg, det skal være sikkert og visst. Ikke noe for meg, men smaken er jo så forskjellig.

Ikke noe godt tegn at denne selgeren gir 90% rabatt. Da er det som regel noe som skurrer.

Fant bare instruksjonsmanualen til Icon 8-modellene på hjemmesiden. Ser ut til at kolleksjonen Icon 8 er på vei ut..Det kan kanskje forklare avslaget, men et lite fareskilt kommer opp hos meg allikevell!

Clerc påstår de har eksistert siden 1874. Ok. Fester ikke helt tiltro til denne påstanden. Sannsynligvis er det noen som har kjøpt opp navnet i nyere tid. Flere eksempler på dette uten å gå videre inn på det.

Hjemmesiden er veldig lite informativ, og det hele virker useriøst til å være en eksklusiv produsent.

Men klokker er veldig personlig, og liker du klokken så kjøp den. Men for meg virker dette som lite value for penga, og ikke eklskusivt i det hele tatt.

Clerc påstår de har eksistert siden 1874. Ok. Fester ikke helt tiltro til denne påstanden. Sannsynligvis er det noen som har kjøpt opp navnet i nyere tid. Flere eksempler på dette uten å gå videre inn på det.

Hjemmesiden er veldig lite informativ, og det hele virker useriøst til å være en eksklusiv produsent.

Men klokker er veldig personlig, og liker du klokken så kjøp den. Men for meg virker dette som lite value for penga, og ikke eklskusivt i det hele tatt.

Tusen takk for tilbakemeldinger! Har du noen andre personlighets-preg klokker? Favorittmerket mitt er Richard Mille, men prisen er litt i overkant, hehe

Tusen takk for tilbakemeldinger! Har du noen andre personlighets-preg klokker? Favorittmerket mitt er Richard Mille, men prisen er litt i overkant, hehe

RM er jo snacks! :mrgreen:

Hva er du på jakt etter? Skal det være en dagligklokke som passer til alle anledninger? Sportsklokke? Dressklokke? Prisklasse? Brukt/nytt? Størrelse på uret? Må det være Swiss made?

Hva er viktigs, design eller urverk? Hvilke komplikasjoner ser du for deg? Lenke eller reim?

RM er jo snacks! :mrgreen:

Hva er du på jakt etter? Skal det være en dagligklokke som passer til alle anledninger? Sportsklokke? Dressklokke? Prisklasse? Brukt/nytt? Størrelse på uret? Må det være Swiss made?

Hva er viktigs, design eller urverk? Hvilke komplikasjoner ser du for deg? Lenke eller reim?

Her er min smørbrødliste: :D
- Eksklusivt og personlighetspreget ur
- Må være Swiss made
- Diameter: 42-46 MM
- Lenke/reim, det spiller ikke så stor rolle.
- Skal kunne brukes til hverdagen og finere anledninger.

Har sett litt på Omega Planet Ocean, men ønsker litt mer "sært" ur. Har sett at Maurice Lacroix har flere "merkelige" ur, dette har også Raymond Weil. For å ikke glemme Bell & Ross!

TAG Heuer Monaco

tag-heuer-monaco-mobile-wallpaper.jpg

Panerai 111:

Panerai_Luminor_Marina_624.jpg

Zenith (Mye snacks!)

Zenith Elite:

Zenith-Elite-Captain.jpg

Zenith Captain:

vl1_image.2047958.jpg

Zenith Pilot:

zenith-el-primero-pilot-only-watch-2011.jpg

Zenith El Primero Striking 10th:

zenith-el-primero-jumping-seconds-foudroyante_3.jpg

Omega Speedmaster:

01_02.jpg

38735031-20.png

Sinn 103 Classic:

Sinn-2012.jpg

Ellers vil jeg sterkt anbefale Glashütte Original. Dette er tysk håndverk på sitt beste. Utelukkende in-house manufaktur. Se gjerne denne videosnutten:

[video=youtube;ntYwiyvlhh0]http://www.youtube.com/watch?v=ntYwiyvlhh0[/video]

Der var det mye flott!!! Panerai er en av mine personlige favoritter..Prisen er derimot litt stiv, men jeg skal uten tvil ha en slik!! Jeg er tross alt bare 19 år, planlegger innkjøpet til jul. Da har jeg penger jeg har spart til å svi av på en fin klokke! Tenker klokke i prisklassen 15-35.000. Tusen takk for gode og hjelpsomme tilbakemeldinger!! :D :D

Hvis du blir værende her på Tidssonen så vil læringskurven din gå i taket ganske kjapt. Bruk søkefunksjonen, det finnes veldig mye nyttig info her inne :D

Hvis du blir værende her på Tidssonen så vil læringskurven din gå i taket ganske kjapt. Bruk søkefunksjonen, det finnes veldig mye nyttig info her inne :D

Tusen takk! Det er planen! :D Har en brennende interesse for klokker, ble glad da jeg oppdaget forumet!! :D :D :D