Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Kjekt å høre hva folk liker og ikke liker! Det taes imot med stor takk.
Litt mer detaljer om klokken så er den 45mm bred, men syntes ikke den oppleves som noen koloss av den grunn.
Målgruppen er voksne menn, så tenkte det stort sett var helt innenfor
Glasset er flatt safirglass med en ganske tykk skråskjært kant på siden, som igjen stikker opp av kassen. Dette for å få enda mer dybde i klokken.
Reimen er laget av italiensk skinn, hvorav jeg hentet inspirasjon fra designet fra gamle kjørehansker som ofte har to rader med små hull nedover fingrene. Hulene går hele veien rundt til andre siden, og spennen har dermed to større "mothaker", igjen etter eget design
Spesielt fornøyd med at ingen enda har kunnet si at de har sett tilsvarende design på en reim hos et annet merke, da jeg føler folk (og micro brands spesielt) tar en snarevei når det kommer til reimen, og går for "standard reimer". Reimen dekker jo tros alt mer av håndleddet en hva kassen gjør
Den oransje fargen på viser og "rødstreken" på hovedskiven er litt blas på bildet ja. Det er mer fargemetning i virkeligheten, men jeg holdt meg unna helt knall oransj.
Det oransje feltet er en hyllest til rødstreken man da har i en turteller eller speedometer
En enkelt hovedviser var på tross av offeret med minuttviser, sekundviser og chrono sekund viser noe jeg hele tiden har ønsket sterkt, og er en av nøkkel design elementene i hyllesten til 70talls sportsbiler som klokken er
Minutt strekene er byttet ut med 72 streker med da et intervall på 10 min mellom hver strek - noe som gjør det ganske greit å se hva klokken er. (Forøvrig en viktig ting for meg har hele tiden vært at det først og fremst skal være en klokke hvor det enkelt går ann å se hva tiden er).
Den øverste retrograde viseren er koblet til chronograph funksjonen og beveger seg frem og tilbake på 1 sekund. (hvor man kan stoppe på 1/20s presisjon). Den jo da en hyllest til gamel bensin og oljetrykks målere, og var også en av elementene jeg absolutt "måtte" ha med. Har heller ikke sett en annen klokke hvor en retrograde går på baksiden av hovedskiven på denne måten, noe jeg er litt fornøyd med
(Frem til noen her inne med inngående kjennskap til alt knuser den illusjonen
)
Jeg tenkte forøvrig tidlig på alternativt å bruke den som power reserve indikasjon som noen håper det er - men her har jeg "desverre" måtte inngå mitt eneste personlige kompromiss og gå for et quartz urverk.
Grunnen er enkel med både pris og ingen tilgjengelige mekaniske verk som funket opp mot mitt design.
Mekanisk/Quartz var noe jeg tenkte lenge på i starten, men tror jeg har gjort det rette valget ift primær målgruppen jeg har satt meg. Som en litt morsom greie har jeg nå vist klokken til en 50+ personer, og fler har direkte håpet at det ikke er mekanisk enn de som har håpet at det er
Den drives forøvrig av et Miyota verk
Det ligger en indre kant rundt hver av sub dialene, men lot den ligge 0,5 mm tilbaketrukket fra den fremre, da jeg syntes det ble litt mye kant rett og slett om de lå med samme diameter begge to
Fyr løs om dere har andre spørsmål!