Coke or Pepsi, wait untill the "Fat Lady" sings?

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Vinderen, Oslo
Hei!

Da har jeg kommet over et spennende eksemplar av en Rolex GMT Master II med bezelfargen sort og rød. Den er fra 1991 og jeg mener det derfor er en 16710. Den har ikke papirer og garantibevis, men bevis ekte fra AD og har fått service i 2011. Det ser ut som om jeg kan få den for 25.000-26.000 NOK, da jeg har prutet på at den ikke har original papirene.

Hva tenker dere om den prisen?

Personlig har jeg stor sans for Pepsi varianten og trodde først det var det jeg satt å så på, inntil jeg skjønte at den også lages med sort og rød også kalt Coke. For meg er det først og fremst den røde viseren og den røde fargen som er viktigst, men hadde den vært blå og rød med en blå og rød nato hadden den matchet de vintage Gucci baggene mine.

Derfor er spørsmålet til dere vedrørende farger, er det kjipt med Coke fremfor Pepsi?

Jeg har også sans for kallenavn som 16760 aka Fat Lady aka Sophia Loren 6542 og 6542 aka Pussy Galore. Forstår jeg det rett at disse er betydelig dyrere fordi de er eldre og mer sjelden? Eller vil det være lurt å jakte etter et slikt eksemplar? Er en 16710 for nytt og kjipt i forhold?

Hvis klokken er i fin stand og viser seg å være ekte, tror dere at det vil være et bra kjøp?

En 16710 er slett ikke kjipt.:)
Kanskje bittelitt i overkant med 26k for en 16710 fra -91 uten papirer etter min høyst personlige mening.:?
Hvis det virkelig er en fat lady du vil ha vil tvilen etterhver melde seg, og du vil angre på kjøpet.
Ikke at det er noe problem å få solgt en 16710 coke, men hvis du har overbetalt kan du ikke regne med å få igjen pengene.
At den er fersk fra service er jo et stort pluss, men hvis den har blitt (over) polert blir det et minus.
Å få en bedre deal på en 16710 coke/pepsi er ikke umulig. Kanskje litt kronglete i Norge, men ikke umulig hvis du ser til utlandet.:)

Kanskje bittelitt i overkant med 26k for en 16710 fra -91 uten papirer etter min høyst personlige mening.:?

Ikke at det er noe problem å få solgt en 16710 coke, men hvis du har overbetalt kan du ikke regne med å få igjen pengene.
At den er fersk fra service er jo et stort pluss, men hvis den har blitt (over) polert blir det et minus.

Visst nok så skal den ikke være polert, men jeg skal ha den i nærmere øyesyn uansett.

Hva vil være din anbefalte pris om jeg for spørre om det? Sett noe bli omsatt her?

Noen som har en strøken Pepsi eller Coke til overs og som desperat trenger penger eventuelt en god deal på kvalitets fotoutstyr (jobber i Canon og får kjøpe litt hvert år til personalpriser :D)? ;)

Hva vil være din anbefalte pris om jeg for spørre om det? Sett noe bli omsatt her?

Vil ikke anbefale noe uten å ha tuklet med den aktuelle klokken, men 25-26k ville vært over min smertegrense for denne.
Ta et søk på chrono24.com for å orientere deg.
Ellers er VRF og TRF fine plasser å henge ut når man er på jakt etter noe spesielt.;)

Som alltid med utenlandshandel. Husk 25 % mva i tillegg. Klokkeprisene i Norge er derfor normalt
En del høyere. Men tar du utenlandske klokker og legger til mva som skal betales ved import går du nesten alltid i 0 på slike stål Rolex modeller:)

Vil ikke anbefale noe uten å ha tuklet med den aktuelle klokken, men 25-26k ville vært over min smertegrense for denne.
Ta et søk på chrono24.com for å orientere deg.
Ellers er VRF og TRF fine plasser å henge ut når man er på jakt etter noe spesielt.;)

Jeg synes prisene på chrono24 har en tendens til å være litt høye. VRF og TRF er nok bedre kilder til pris. 25-26 er hva jeg ville ha vært villig til å betale for en slik klokke med boks og papirer. Uten det nevnte tilbehør, ville jeg nok ha gått et par-tre lapper ned.

Jeg synes prisene på chrono24 har en tendens til å være litt høye. VRF og TRF er nok bedre kilder til pris. 25-26 er hva jeg ville ha vært villig til å betale for en slik klokke med boks og papirer. Uten det nevnte tilbehør, ville jeg nok ha gått et par-tre lapper ned.

Enig der jayeff, prisene på Chrono24 er stort sett litt i overkant høye etter min mening også!

Rart man blir glad i tidssonen?! Takk!

Jeg jakter på Rolex forumene og har også tittet på chrono24, men er foreløpig litt for engstelig til å bestille fra utlandet. Derfor var det veldig fristende med noe lokalt. Nå har jeg skjønt at det må prutes betydelig mer om det skal være interessant, men jeg tror det sitter langt inne for selger da han nettopp har brukt rundt 5000 på service.

Leter jo egentlig etter en klokke fra 82, men har skjønt at jeg da må se etter den første varaianten av GMT Master, da II kom i 1983. Tenker jo i blant: Kunne ikke min far skjønt det når jeg ble født? Hadde blitt litt dyrt da jeg er en av to tvillinger, men hadde jo vært fantastisk. Skal selv bli far i April 2012, da SKAL enten min stakkars svigerfar eller jeg feire opplevelsen med en ny klokke. Avgjort nå. Tenk deg å kunne overlevere en komplett original klokke med alt av papirer fra den samme dagen sønnen ble født, den dagen han er voksen nok til å sette pris på noe slikt. Mulig man må hjernevaske han litt opp igjennom årene for å få han like interessert, men spørs om det faktisk blir giver'n som blir problemet. Ikke klare å skille lag med Rolex'en man har pleid og ivaretatt livet hans igjennom. ;)

Faktisk er det jo nesten jakten og det å lese forumer på nettet og øke kunnskapen som er halve gleden. For Når man får noe i hus tar det jo ikke lange tiden før man jakter på noe "nytt". Uansett må dere ha takk for at dere tar vare på oss juniorer i klokkeverden og på tidssonen!

Pengene er i boks, så handler det mest om å finne riktig klokke til riktig pris.

Tror jeg ville vurdert en 16710 produsert etter 1999 for å få en versjon med solide enderstykker på lenken. Koster noe mer, men kan være verdt det om man verdsetter at lenken blir litt fastere. Om det er en Fat Lady eller eldre versjoner som er aktuelle for deg, kan du se bort fra rådet mitt :)

Sjekk ellers gmtmasterhistory.com som en god referanseside.

Tror jeg ville vurdert en 16710 produsert etter 1999 for å få en versjon med solide enderstykker på lenken. Koster noe mer, men kan være verdt det om man verdsetter at lenken blir litt fastere. Om det er en Fat Lady eller eldre versjoner som er aktuelle for deg, kan du se bort fra rådet mitt :)

Sjekk ellers gmtmasterhistory.com som en god referanseside.

Mange delte meninger om dette. Men som du sier, er man ute etter vintage kan man bare glemme solide endeledd og ingen hull kassa ved festene. Men personlig så liker jeg også best at klokken er uten lug holes, altså uten hull i kassa på siden hvor lenken er festet, og med solide endeledd, altså produsert etter 2001. :)

Jeg har en 2001 16710 Coke (SEL men med lugholes). Bruker denne hver eneste dag, og er strålende fornøyd.
Har ved noen anledninger vurdert pepsi, men til mitt bruk er nok coke en bedre allrounder (skal jo passe til hva en har på seg også).

Har hatt en Fat Lady også, riktignok bare en kort periode. Ingen stor forskjell egentlig, litt tykkere kasse, that's it.

Ellers synes jeg prisen du oppgir ikke er så halvgal jeg?
Selvsagt finnes det en og annen go'deal, men generelt vil jeg si du skal slite litt med å finne en GMT til en lavere pris. Hadde den hatt papirer hadde den nok snust på 30-tallet før du vet ordet av det. 16710 har ganske like priser som 16610 Sub.

Rart man blir glad i tidssonen?! Takk!

Jeg jakter på Rolex forumene og har også tittet på chrono24, men er foreløpig litt for engstelig til å bestille fra utlandet. Derfor var det veldig fristende med noe lokalt. Nå har jeg skjønt at det må prutes betydelig mer om det skal være interessant, men jeg tror det sitter langt inne for selger da han nettopp har brukt rundt 5000 på service.

Leter jo egentlig etter en klokke fra 82, men har skjønt at jeg da må se etter den første varaianten av GMT Master, da II kom i 1983. Tenker jo i blant: Kunne ikke min far skjønt det når jeg ble født? Hadde blitt litt dyrt da jeg er en av to tvillinger, men hadde jo vært fantastisk. Skal selv bli far i April 2012, da SKAL enten min stakkars svigerfar eller jeg feire opplevelsen med en ny klokke. Avgjort nå. Tenk deg å kunne overlevere en komplett original klokke med alt av papirer fra den samme dagen sønnen ble født, den dagen han er voksen nok til å sette pris på noe slikt. Mulig man må hjernevaske han litt opp igjennom årene for å få han like interessert, men spørs om det faktisk blir giver'n som blir problemet. Ikke klare å skille lag med Rolex'en man har pleid og ivaretatt livet hans igjennom. ;)

Faktisk er det jo nesten jakten og det å lese forumer på nettet og øke kunnskapen som er halve gleden. For Når man får noe i hus tar det jo ikke lange tiden før man jakter på noe "nytt". Uansett må dere ha takk for at dere tar vare på oss juniorer i klokkeverden og på tidssonen!

Pengene er i boks, så handler det mest om å finne riktig klokke til riktig pris.

Den tanken har slått meg også! Det er en sinnsykt fin grunn til å handle en ny Rolex. Den kjøper samboeren!

rkjersem; skrev:
personlig så liker jeg også best at klokken er uten lug holes, altså uten hull i kassa på siden hvor lenken er festet, og med solide endeledd, altså produsert etter 2001. :)

Enig med deg der. Gir et renere utseende på kassen. Jeg synes bare det er praktisk med hullene når jeg veksler mellom NATO/lenke.
Mindre sannsynlighet for riper når jeg forsiktig vipper ut spring bar'ene på en kasse med lug-holes.

Har dere noe erfaring med 16750?

Det som ser ut som et komplett eksemplar med sjelden matt skive ligger tilgjengelig i Danmark. Det spennende for meg er at den faktisk er fra mitt fødeår, 1982. Er faktisk litt ivrig etter denne, men ønsker høre om dere har noen tanker om fair pris eller andre tanker om modellen.

http://www.dba.dk/herreur-rolex-vintage-rol/id-79558670/

Liker det opphøyde plexi glasset. Ser sjarmen med den fadede bezelen, men skulle selv ønske den var mer rød. Elsker en fin rødfarge som kan tiltrekke ivrige blikk, men det skal være originalt.

Dersom ingen har noen gode innspill om hvorfor ikke, så blir det muligvis denne for min del. Går snart i gang med pruting. Hva bør jeg betsle for denne medregnet at den må tolles inn?

Kan dele flere bilder når jeg får det, om noen er interessert.

Spennende dette her.:)
Morsomt at du deler jakten med oss.
Prisen skal jeg ikke si noe om. Du vil ha en -82 modell, så da blir den verdt det for deg.

Husk at du bør regne servicekostnader inn i totalen.
Det er ikke alltid dette gamle skrotet har fått noe pleie siden de ble tatt ut av butikken.;)

Spennende dette her.:)
Prisen skal jeg ikke si noe om. Du vil ha en -82 modell, så da blir den verdt det for deg.

Husk at du bør regne servicekostnader inn i totalen.
Det er ikke alltid dette gamle skrotet har fått noe pleie siden de ble tatt ut av butikken.;)

Tolker det som om den er litt dyr, og med tanke på at jeg alene om å trigge på 82 faktoren, så blir det nok ikke noe scoop. He he.

Ser den er servet for 2,5 årsiden, er det vanlig med ca hvert femte? Er det hyppigere med gamle ur?

Har ikke fått sett den fysisk enda, så venter bedre bilder. Håper noen av dere kan låne meg deres skarpe øye når den tid kommer.

2008 vs. 1982

Hva tenker dere om følgende scenario?

A) GMT Master Pepsi 16750 solgt i 1982, med alle papirer etc. i orden og service i 2009. Matt dial og slitt/fade bezel. Tilfeldigvis mitt fødselsår.

Vs.

B) GMT Master II Coke 16710 solgt i 2008 (produsert 2007), med alle papirer etc. i orden. Mint.

Prisen vil være den samme for begge. Under 30.000 NOK, men over 26.000 NOK.

Vet at jeg gnåler mye om det samme nå og bruker lang tid, men er helt ny når det gjelder å kjøpe brukt og gammelt. Håper dere holder ut.

Regner med at jeg får sprikende svar, men setter pris på deres meninger. Det jeg vel egentlig spør om er vel hva som vil være det beste kjøpet om jeg skal selge dem igjen, men vil gjerne også høre hva som dere helst ville hatt selv.

Leste jeg vintage Gucci bagger? :eek:

Jeg ville valgt den som var kjøpt i 2008. Dette er fordi jeg tror at man ikke kan stille GMT-viseren uten å måtte hacke urverket på den fra 1982.

B) GMT Master II Coke 16710 solgt i 2008 (produsert 2007)

Jeg trodde pepsi og coke gikk ut av produksjon ila z-serien, noe som tilsier en gang i 2006 :confused:

Gitt at alt var på stell (ref. spoonons spørsmål som jeg definetivt ikke er den rette til å besvare) ville jeg utvilsomt valgt den nyeste. Det eneste som evt. trekker i motsatt retning måtte være det sentimentale med at den andre er fra ditt fødselsår...