Coke or Pepsi, wait untill the "Fat Lady" sings?

Leste jeg vintage Gucci bagger? :eek:

Jeg ville valgt den som var kjøpt i 2008. Dette er fordi jeg tror at man ikke kan stille GMT-viseren uten å måtte hacke urverket på den fra 1982.

Jeg trodde pepsi og coke gikk ut av produksjon ila z-serien, noe som tilsier en gang i 2006 :confused:

Den danske delen av familien har agenturet på en del spennende luksus merker. Min far og mor har derfor fått mye til feiringer av runde år opp igjennom. Vanskelig å la vakre gamle skinnvesker ligge å mugne. :)

Den nye klokken er en z-serie modell, men kvitteringen fra salgsdato er fra 2008. GMT Master History sier produksjon stoppet 2007 for z-serien? http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16710.html

Fornuften sier den nyeste, men det er jo det sentimentale som gnager. Historien er så mye bedre med den gamle. Tenk å kunne fortelle: Dette er en Rolex GMT Master fra 1982, mitt fødeår. Den har en blå og rød bezel også kalt "Pepsi". Som du kan se har den et forhøyet plexiglass og en sjelden matt dial, da fleste parten av dem ble levert med en ny blank variant.

Er litt gjevere enn å si at dette er en 4 år gammel Rolex GMT Master II med Coke Bezel?

Det er rundt 25 år som skiller de to. Er derfor redd for at jeg skal få så mye styr med den gamle og at jeg vil betale for mye. Hadde den vært under 25.000, så hadde det blitt den. Siden de koster det samme heller jeg mot den nyeste. Er det helt feil å få satt på en Pepsi dersom den originalt er Coke?

Er det helt feil å få satt på en Pepsi dersom den originalt er Coke?

Skulle ikke tro at det vil være noe problem. Mener at dette har vært diskutert før, og at konsensus er at klokken ikke blir noe mindre original om man bytter bezel (gitt at man bruker en original bezel selvfølgelig)... :)

Skulle ikke tro at det vil være noe problem. Mener at dette har vært diskutert før, og at konsensus er at klokken ikke blir noe mindre original om man bytter bezel (gitt at man bruker en original bezel selvfølgelig)... :)

Stemmer, klokken har den samme modellbetegnelsen uavgengig av hvilken farge på bezel inserten som brukes :)

Den nye klokken er en z-serie modell, men kvitteringen fra salgsdato er fra 2008. GMT Master History sier produksjon stoppet 2007 for z-serien? http://gmtmasterhistory.com/gmt-master_ref_16710.html

Hmmm.. Må ha vært en overlapp i begynnelsen av 2007 mellom z og m serie. Dette var gode nyheter :)

Går selv med en Pepsi i tankene om dagen, og vil helst ha den så ny som mulig.

Forstår deg veldig godt ang. en Rolex fra fødeåret. Det er nesten et must.

Hmmm.. Må ha vært en overlapp i begynnelsen av 2007 mellom z og m serie. Dette var gode nyheter :)

Går selv med en Pepsi i tankene om dagen, og vil helst ha den så ny som mulig.

Forstår deg veldig godt ang. en Rolex fra fødeåret. Det er nesten et must.

Kan holde deg oppdatert på hvilken pris den nyeste vil være tilgjengelig for, om jeg ikke tar den selv. Forhandler på begge to og ser hvor jeg ender til slutt. Det er som sagt en Coke, så da må man jo bytte til en Pepsi.

Kan holde deg oppdatert på hvilken pris den nyeste vil være tilgjengelig for, om jeg ikke tar den selv. Forhandler på begge to og ser hvor jeg ender til slutt. Det er som sagt en Coke, så da må man jo bytte til en Pepsi.

Takk som byr, men jeg sjekker bare terrenget foreløpig. Kan ikke kjøpe noe før om noen måneder. Tidligst!

Får jeg låne deres skarpe øyne?

Her har vi en GMT Master 16750 fra 1982. Matt dial, boks, papirer etc., service for 2,5 år siden. Han ber om 28.000, men jeg vil by litt mindre. Ser klokken grei ut ut i fra bildene? Jeg må reise et stykke for å holde den i hånden, så vil gjerne høre deres mening først.

foto3.jpg

foto2.jpg

foto.jpg

79558670_19122011190926_4909_3.jpg

79558670_19122011191007_7005_3.jpg

79558670_19122011191024_1712_3.jpg

79558670_19122011191042_4674_3.jpg

79558670_19122011191117_0064_3.jpg

foto4.jpg

Får jeg låne deres skarpe øyne?

Her har vi en GMT Master 16750 fra 1982. Matt dial, boks, papirer etc., service for 2,5 år siden. Han ber om 28.000, men jeg vil by litt mindre. Ser klokken grei ut ut i fra bildene? Jeg må reise et stykke for å holde den i hånden, så vil gjerne høre deres mening først.

foto3.jpg

foto2.jpg

foto.jpg

79558670_19122011190926_4909_3.jpg

79558670_19122011191007_7005_3.jpg

79558670_19122011191024_1712_3.jpg

79558670_19122011191042_4674_3.jpg

79558670_19122011191117_0064_3.jpg

foto4.jpg

Jeg beklager at jeg er så utålmodig, men i og med at jeg driver og dealer må jeg svare selgerne snart :) Har der noen kommentarer. Ser at bildene av luggsene har blitt halvert, da de var for brede.

Klokken er i alle fall ikke overpolert. Nå er det ikke lett å se hva som evt. er byttet ut der, men skiven ser original ut i alle fall. Den kan derimot ha skader som ikke er mulig å se på bildene.
Viserne er muligens byttet ut, og dette vil i så fall trekke ned. Bezelinsert er også byttet ut i min mening.
Men til 28k får du veldig mye klokke for pengene uansett når papirene følger med. Det er en god pris mener nå jeg !

Det jeg stusser litt over med den aktuelle klokken er den famlmede rødfargen på beezelen. Jeg har tilsvarende GMT 16750 i fra 1985 som har vært i dalig bruk inntil i fjor. Den er fremdeles like rød og "fresh" i rødfargen som den var da den var ny

Det jeg stusser litt over med den aktuelle klokken er den famlmede rødfargen på beezelen. Jeg har tilsvarende GMT 16750 i fra 1985 som har vært i dalig bruk inntil i fjor. Den er fremdeles like rød og "fresh" i rødfargen som den var da den var ny

Jeg har også stusset over det, men har ingen erfaring selv. For meg ser det kanskje ut som om den er byttet for å få et mer vintage preg. Personlig ville jeg hatt den rødere.

Sekundvisern synes jeg ser ut som samme farge som dial, men de to andre er jeg usikker på. Det må jeg se nøyere når jeg kan holde den i hånden.

Da har jeg vært å sett på GMT Master fra 1982 som jeg vurderer, men ønsker litt hjelp fra dere.

I annonsen står klokken som komplett med kvittering, service og alt av tilbehør. Etter litt dypere forhør, så viser det seg følgende:

- Selger har skiftet bezel, den originale som er helt fin og klar medfølger (positivt).
- Viserne har samme farve som timemarkeringerne, og har ikke været skiftet (positivt).
- Uret er kjøpt brukt av www.timetowatch.dk (Mads Gjødesen), det er der kvitteringen stammer fra, altså ikke original kvittering (negativt?).
- Deretter har selger selv kjøpt boks og manual på Ebay. Han mangler da også originalt garantikort. (Negativt?).
- Uret har bekreftet service fra AD i København for 2,5 årsiden.

Selger gav i sin tid DKK 28.900,- for uret + DKK 1.800 for slitt bezel fra USA + DKK 1.900 for box + manual fra USA.

I og med at så mye viste seg å ikke stemme fra det glansbildet som var tegnet, så ble jeg litt usikker og ventet.

Ligger jo noen fine 90-talls varianter her og der om dagen.

Hvor negativt oppfatter dere det at kvitteringen stammer fra en brukforhandler av klokker i Danmark og at originale garantikort ikke medfølger?

Da har jeg vært å sett på GMT Master fra 1982 som jeg vurderer, men ønsker litt hjelp fra dere.

I annonsen står klokken som komplett med kvittering, service og alt av tilbehør. Etter litt dypere forhør, så viser det seg følgende:

- Selger har skiftet bezel, den originale som er helt fin og klar medfølger (positivt).
- Viserne har samme farve som timemarkeringerne, og har ikke været skiftet (positivt).
- Uret er kjøpt brukt av www.timetowatch.dk (Mads Gjødesen), det er der kvitteringen stammer fra, altså ikke original kvittering (negativt?).
- Deretter har selger selv kjøpt boks og manual på Ebay. Han mangler da også originalt garantikort. (Negativt?).
- Uret har bekreftet service fra AD i København for 2,5 årsiden.

Selger gav i sin tid DKK 28.900,- for uret + DKK 1.800 for slitt bezel fra USA + DKK 1.900 for box + manual fra USA.

I og med at så mye viste seg å ikke stemme fra det glansbildet som var tegnet, så ble jeg litt usikker og ventet.

Ligger jo noen fine 90-talls varianter her og der om dagen.

Hvor negativt oppfatter dere det at kvitteringen stammer fra en brukforhandler av klokker i Danmark og at originale garantikort ikke medfølger?

Jeg hadde ikke brydd meg med at det originale garantikortet ikke medfulgte, men det er nå bare meg :D
Mulig dette kan gi et ørlite prutningsrom, men det må du ta og føle på selv :)

Det ligger jo en Pepsi fra 90-tallet hos Lervik ur på hjemmesiden deres.. Dog noe stivt priset, men nyoverhalt med 2 års garanti.. Har du sett den?

Blir jo med ett en mer konstruert pakke. Men... Man har nesten aldri garanti for at en slik pakke ikke er konstruert uansett..

Det ligger jo en Pepsi fra 90-tallet hos Lervik ur på hjemmesiden deres.. Dog noe stivt priset, men nyoverhalt med 2 års garanti.. Har du sett den?

Blir jo med ett en mer konstruert pakke. Men... Man har nesten aldri garanti for at en slik pakke ikke er konstruert uansett..

Takk for tips HenrikTA. Jeg har sett den, men ligger ganske mange 90-talls GMT Master II rundt i norden til gode priser (nærmere 25.000). Gikk en mint 2008 kjøpt z-versjon med alt i København i julen for 28.000 danske. Han ville desverre ikke vente på at jeg kunne reise ned å kjøpe den, noe jeg forstår. Den gikk kjapt.

Rousp, tror du ikke at det er større sannsynlighet for at det er en komplett pakke dersom original kvittering følger med i tillegg til mesteparten av utstyret? Føles bare tryggere.

Eneste issuen nå er nok at selger egentlig har betalt for mye og vil ikke blø så mye på salget. Dermed får man den ikke ned til en pris som er forsvarlig for meg om jeg skal selge den senere. Jeg er sentimental fordi det er en 1982, men beholder fatningen. Dermed sjekker jeg ut annet, og så kommer et komplett "riktig" priset eksemplar min vei før jeg vet ord av det. Lervik har nok for mye faste utgifter i butikken sin til at prisen blir der jeg ønsker.

Hadde armen vært naken, så hadde det nok vært annerledes :)

Disse pakkene har en tendens til å være "konstruerte", men hva er forskjellen ?
Original kjøpskvittering på en snart 30 år gammel klokke er.... vel, abisiøst. Garantikortet er også meningsløst utover komplettismen da garantien jo har gått ut for lenge siden.

Det man må forstå er at disse komplette pakkene koster hva de gjør fordi folk, samlere, samler spesifikt på dem og ikke klokkene isolert selv. Er du en av dem er det jo helt åpenbart at du må vente og finne riktig objekt. Skal du derimot ha en klokke av sentimentale årsaker du har tenkt å bruke og kose deg med er det dog muligens en annen sak.

Kortversjonen er vel at jeg mener at du må finne ut hva du egentlig vil ha og hvorfor og så agerer du ut i fra det.

Når original kvittering (fra første kjøpet) følger med begynner jo sannsynligheten å bli veldig stor.
Men så er det veldig sjeldent at kvitteringen følger med....