Corum forhandler

Hvilke Corum-ur er interessante egentlig? Har ikke sett så mye som har fanget interessen ...

Det var min far som skal bytte batteri på en Admirals Cup i gull/stål.. men urmakern han var hos sa de ikke tok andre merker enn de de førte selv.. at han måtte til autorisert forhandler..
1.jpg

Anders skrev:
Hvilke Corum-ur er interessante egentlig? Har ikke sett så mye som har fanget interessen ...
Selv kunne jeg tenkte meg å investere i en Golden Bridge-modell etterhvert, da jeg synes dette er et meget flott dressur.

Denne lavmælte skjønnheten burde være en naturlig del av enhver velkledd manns garderobe:

yhst-61216666339594_2060_12544209

Jada, for ikke å snakke om denne smakfulle røveren:
49766-adameteve.png

Eller denne noe fryktinngytende saken:
1c00d-corum1.jpeg

Mye spesielt der altså......

krille skrev:
Jada, for ikke å snakke om denne smakfulle røveren:
49766-adameteve.png

Eller denne noe fryktinngytende saken:
1c00d-corum1.jpeg

Mye spesielt der altså......
:eek: Hvem kjøper slike ur?

[/quote] :eek: Hvem kjøper slike ur?[/quote]

Jeg!

Jeg var en en stund innehaver av denne lille røveren:

http://www.bodying.com/corum-bubble-pri ... atches/945

Og i og med at Johnny Depp har maken, så er jeg fullstendig overbevist om at det er en stilig ting (TM). Forøvrig også den eneste klokken jeg klarte å selge midt under finanskrisen, og det må jo bety ett eller annet.

Bubbleklokkene kom i forbindelse med omorganiseringen og den nye ledelsen til Corum i 2001, og var en umiddelbar suksess, noe som triplet Corums salg allerede første året. Disse limiterte bubbleklokkene ble designet av Corumeier Severin Wunderman som var en av 70-tallets store klokkehelter gjennom klokkekolleksjonene til Gucci. Bubblekolleksjonen er forøvrig inspirert av en Rolex som Wunderman så i en undervannsbåt.

Etter at Wunderman døde, virker det som om Corum forsøker å legge an en mye mer seriøs stil. Bubbleklokkene er borte både fra kolleksjonen og nettsidene, og det er nå Admirals Cup, Romulus og Golden Brigde for alle penga. Men Corum har alltid vært en produsent som har forsøkt å være nyskapende både i materialvalg og design, og de emaljerte klokkene deres har alltid vært en viktig del av Corum, ikke minst på de asiatiske markedene der Corum lenge har stått sterkt.

Var forresten innom Tideman og så på en del av de nye Romulusmodellene, og gullklokkene deres har en fantastisk finish.