creationwatches.com kundeservice

Hovedsignal

Støttemedlem
Medlem
4. okt. 2014
Innlegg
961
Sted
Oslo
Har bestilt rundt ti klokker fra creationwatches.com de siste årene.
De har alltid kommet raskt, og uten problemer.

Nå derimot har det blitt et problem. Jeg har kjøpt en Seiko SKX, og etter et par dager oppdaget jeg at det er dårlig print på dag-hjulet på klokken. Det ene benet på A i SAT f eks, mangler.
I tillegg til dette er datovisningen skeiv, og veldig lav. Så man ser bittelitt av morgendagens dato øverst i datovinduet.

Alt dette er jo flisespikkeri vil noen si, men når jeg bestiller en helt ny klokke forventer jeg at den skal være i orden.

Sendte mail til creationwatches og forklarte problemet.
Jeg foreslo at de kunne refundere 540 kr, sånn at jeg kan gå til en urmaker og få klokken fikset.
Evt kunne de betale for returkostnader og sende meg et nytt ur, eller gi meg 540 kr i rabatt på enda en ny SKX. Så selger jeg denne (med å oppgi feilene selvsagt) til en rabattert pris brukt.

Fikk svar relativt raskt, og de vil kun refundere 10$. 10$ ja!
Hvordan i all verden skal man få fikset noe som helst for 10$ spurte jeg.

Det kunne de ikke svare på, men 10$ var det MAKSIMALE de kunne refundere.

Jeg har nå startet en sak med PayPals buyer protection, og håper at de vil ordne opp.

Så ja, creationwatches er helt topp, helt til du får en klokke med feil på.
 
En ting man bør være obs på ved bestilling fra CW. Ved kjøp av JDM Seiko modeller (feks sarb033) så sendes ikke klokken fra Singapore med DHL, men fra Japan med mer standard post. Dette tar mye lengre tid. For kjøp av JDM modeller har feks seiyajapan.com bedre pris og raskere shipping direkte fra moderlandet. Vet dog ikke om dette gjelder alle JDM modeller hos CW.

Har ellers og kun positive erfaringer med CW.
 
Krev nå retur av klokken, istedenfor komplisere med refusjon og rabatt på en ekstra klokke. Er tydelig du skal ha refusjon av pengene her/evt. tilgodelapp på kjøpesum.
 
Fikk litt problemer med en Seiko 5 jeg kjøpte der, dagvisningen låser seg mellom to dager i stedet for midt på. Etter hva jeg har lest om kundeservicen deres tror jeg ikke det er verdt å klage over 500-600 kroner. Har kjøpt 4 andre klokker som har fungert helt smud, så det er vel bare en sjanse man må ta. Med prisene deres sparer man fortsatt penger.