Creationwatches og mva

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
5. feb. 2016
Sted
Filtvet
det nevnes flere steder at CW uoppfordret oppgir en verdi slik at man unngår moms. Hvor sikker kan jeg være på at dette blir gjort i mitt tilfelle?

Sett meg ut en hamilton khaki x-wind.

det nevnes flere steder at CW uoppfordret oppgir en verdi slik at man unngår moms. Hvor sikker kan jeg være på at dette blir gjort i mitt tilfelle?

Dette er ikke riktig å fora å spørre om "råd til å unngå mva". Det er et lovbrudd på akkurat samme måte som å naske i butikken. Du gjør vel ikke det?

Loven er sånn at selv om de sender den til deg med lavere verdi slik at du slipper mva, så plikter du selv da å opplyse om at den kostet mer en fri-grensen for import og sørge for at rett sum mva blir betalt inn. Om det blir oppdaget i ettertid (det kan oppdages år etterpå) at du har svindlet med mva, så vil du få krav, renter og straffegebyr mot deg som må betales.

Trolig oppdages ikke manglende mva på små transaksjoner på noen tusen, akkurat på samme måte som at det oppdages trolig ikke at du nasker en tyggis i butikken heller. Så kan man selv velge hvilke person man vil være, den som stjeler, eller den som betaler for seg.

Status
Stengt for ytterligere svar.