Cruise

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hallo.

I Oktober skal jeg og fruen på Cruise. Vi har ikke valgt rute enda, men vi vet at vi vil reise til Caribbean.

Jeg lurte da på om noen har vært der, eventuelt hvilken rute dere ville anbefale?

Jeg har hvertfall lyst til å dra innom Nassau.

Aktuell rute: Fort Lauderdale, Florida
Fort Lauderdale - Nassau - Charlotte Amalie - Philipsburg - Fort Lauderdale

Noen som har tips, triks eller erfaring? :)

EDIT: Kun 7 dagers reise.

Hallo.

Aktuell rute: Fort Lauderdale, Florida
Fort Lauderdale - Nassau - Charlotte Amalie - Philipsburg - Fort Lauderdale

EDIT: Kun 7 dagers reise.

Har tatt denne turen flere ganger med RCCL , med Allure of the seas og Oasis of the seas, fantastiske skip .
Disse veksler på og gå på vestre (Jamaica , Haiti og Mexico ) og østre som beskrevet over.
Liker østre best , St Thomas og St Maartin er bare utrolig .
Klokker finner du i hver havn til hyggelige priser , og det er en liten klokke/gullsmed butikk ombord i skipene, kjøpte en speedmaster selv på forige tur .
Ta gjerne noen dager i Fort Lauderdale el Miami før avgang , Sist tok vi en uke på Lago Mar, Fort Lauderdale , meget behagelig hotell med privat strand , fantastisk mat og bare 10 min i taxi unna crouise havna.
Du må få med showene som er ombord, noen av dem er meget bra.

St Maartin

Redigert:
Har tatt denne turen flere ganger med RCCL , med Allure of the seas og Oasis of the seas, fantastiske skip .
Disse veksler på og gå på vestre (Jamaica , Haiti og Mexico ) og østre som beskrevet over.
Klokker finner du i hver havn til hyggelige priser , og det er en liten klokke/gullsmed butikk ombord i skipene, kjøpte en speedmaster selv på forige tur .
Ta gjerne noen dager i Fort Lauderdale el Miami før avgang , Sist tok vi en uke på Lago Mar, Fort Lauderdale , meget behagelig hotell med privat strand , fantastisk mat og bare 10 min i taxi unna crouise havna.

St Maartin

Nassau er definitivt ikke ett sted å besøke. Kanskje den mest triste lille byen i caribbean. Dra heller lenger syd til det virkelige Caribbean.

Enig i at Nassau er er en trasig by , har vært innom der 4 ganger ider på cruise , sist giddet vi ikke og på land.
Ellers når vi har vært der har vi tatt båt til Blue lagune eller til paradise island som er helt greie steder , strand og sol.

Nassau er definitivt ikke ett sted å besøke. Kanskje den mest triste lille byen i caribbean. Dra heller lenger syd til det virkelige Caribbean.

1+! Kom deg nedover til US og British Virgin Islands. Om cruiset går enda lenger sydover mot Antigua, Barbuda, og enda bedre; the Grenadines er det helt fantastisk.

St Maartin

Ah, mimre @MagnusN
Giftet oss på brovingen til S/S Norway i 1999. Miami - St. Maarten - St. Thomas - St. John og en av RCCL's øy på Bahamas. Rett og slett magisk!

En fantastisk tur med oppgradert suite og kapteinmiddag med Ivar Medaas og kona Kari :)

Kjøpte denne på en eller annen St. Husker ikke hvilken men har den fortsatt ;)
966db3bd012ab4ac191cbe6a81b19443_zps241005da.jpg

Redigert av en moderator: